י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פצצה לבנונית

מדבק: נשיא לבנון לא שולל שיחות עם ישראל

"יש לנו בעיות עם ישראל, אנחנו צריכים לפתור אותן", כך מפתיע ואומר נשיא לבנון מישל עון בראיון לערוץ צרפתי. האם הסכם היחסים ההיסטורי ידביק גם את לבנון? ימים יגידו

מדבק: נשיא לבנון לא שולל שיחות עם ישראל
נשיא לבנון מישל עון בראיון לערוץ צרפתי צילום: צילומסך

נשיא לבנון מישל עון השאיר את הדלת למשא ומתן פתוחה. הוא הטיל אמש (מוצאי שבת) פצצה, ואמר לטלוויזיה הצרפתית, כי ארצו עשויה להיות מוכנה לשיחות עם ישראל.

לשאלה בראיון לטלוויזיה BFM הצרפתית אם לבנון מוכנה לעשות שלום עם ישראל, הוא השיב: "זה תלוי, יש לנו בעיות עם ישראל ואנחנו צריכים לפתור אותן קודם".

זו הייתה אמירה לא צפויה של נשיא שעלייתו לשלטון הגיעה בזכות ברית בת יותר מעשור עם ארגון הטרור חיזבאללה, הכוח הצבאי החזק ביותר במדינה.

לשאלה מה דעתו על הסכם איחוד האמירויות הערביות עם ישראל ביום חמישי האחרון, ענה עון כי איחוד האמירויות הערביות "היא מדינה עצמאית".

בראיון אמר און, כי כל ההשערות נותרו פתוחות בכל הנוגע לחקירת הפיצוץ בנמל ביירות שהרס את המרחבים האדירים של הבירה והביא למותם של לפחות 170 בני אדם, ולפציעת אלפים נוספים.

"ביקשתי לתת סיוע שנשלח על ידי מדינות זרות בדיוק איפה שצריכים", אמר והוסיף כי הוא לא שקל להתפטר, לאחר שהממשלה התפטרה מוקדם יותר השבוע.

מישל עון איחוד האמירויות לבנון הסכם שלום אסון הפיצוץ בביירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד