י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחרי שהתמוטט בחתונת הנכדה

האדמו"ר ערך סעודת הודיה: המתנדבים שיחזרו את רגעי הדרמה

כחודשיים לאחר שהתמוטט במהלך המצווה טאנץ לנכדתו, הרבי מקוזמיר ערך אמש סעודת הודיה, אליה הגיעו המצילים ד"ר פקטרוביץ והמתנדב יצחק רוז שסיפרו על הרגעים הקריטיים. רוז סיפר לרבי: "לצערנו הרבי איבד את הדופק זה היה דום לב. אנשים לא קלטו מסביב מה קרה" • צפו

האדמו"ר ערך סעודת הודיה: המתנדבים שיחזרו את רגעי הדרמה
סעודת הודיה של הרבי מקוזמיר צילום: שוקי לרר

האדמו"ר מקוזמיר ערך סעודה מיוחדת במוצאי שבת בבית מדרשו ברחוב רש"י בבני ברק, בכדי להודות על הנס שנעשה לו לאחר שהיה בין חיים למוות בחתונת נכדתו הראשונה לפני חודשיים בבני ברק.

אמש הגיעו מצילי החיים לבית המדרש, ביניהם הרופא החרדי הבכיר ד"ר ר' מיכאל פקטרוביץ, מחשובי חסידי נדבורנה ומתנדב איחוד הצלה יצחק רוז, אשר משמש כגבאי של האדמו"ר משאץ-ויז'ניץ, שזיהה את ההתמוטטות של הרבי מיידית והחל מיד בהחייאה, כשאליו מצטרפים מתנדבים נוספים וצוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א.

בחסדי שמיים המאמצים צלחו והאדמו"ר פונה לבית החולים, שם החלים תוך שעות ושוחרר כעבור כמה ימים של התאוששות.

במוצאי שבת כאמור, התקיימה סעודת הודיה בבית מדרשו בבני ברק, לשם הוזמנו מצילי החיים שסיפרו לנוכחים ולאדמו"ר עצמו על הצלתו ברגעים הקשים.

המתנדב יצחק רוז סיפר לרבי ולנוכחים: "רצו אלי ואמרו לי שהרבי התעלף והוא צריך עזרה. אחד הביא מים, השני שפך מים, אבל לא את זה היה צריך, אלא להתחיל בפעולות החייאה כי לצערנו הרבי איבד את הדופק זה היה דום לב. אנשים לא קלטו מסביב מה קרה ודיווחו למוקד איחוד הצלה שמדובר בעילפון".

הוא המשיך וסיפר: "עדכנתי במוקד על האירוע, הם אמרו לי שמדובר בעילפון. אמרתי להם, לא אני במקום ואני מבצע החייאה, תוך כמה דקות הגיעו עוד חמישה אנשי צוות שהגיעו עם שוק חשמלי, הראתי לפני כן לרבי בחדר איך עובד המכשיר הזה. הרבי קיבל שוק והמכשיר הראה שאנחנו מתקדמים. כבר באולם הרבי החזיר דופק אחרי רבע שעה, עשרים דקות". 

הרבי ניסה להבין מה המשמעות שאין דופק, ורוז הסביר לרבי בפשטות שהכוונה היא "שאין סימני חיים".

לסיום אמר המתנדב יצחק רוז: "אני יכול לומר פה לקהל, שמתוך 100 אחוז, רק שני אחוז מהאנשים שעוברים החייאה כמו שהרבי עבר יוצאים מזה חיים כמו שהרבי ברוך השם איתנו זה יוצא דופן". הוא הוסיף ואמר: "היתה לי זכות להשתתף בזה ואנחנו לא יודעים כלום. הכל הסתובב ככה".

האדמו"ר רקד עמם זמן רב בשירי הודיה והודה להם בכל לבו.

צפו בתיעוד של הצלם שוקי לרר:

קוזמיר החייאה מוצלחת סעודת הודיה מיכאל פקטרוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד