י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רופאים קנדיים ואמריקאים יגויסו בשעת חירום

ביוזמה משותפת למשרד הבריאות, חיל הרפואה וארגון הרפואה היהודי APF, יוקפצו לארץ בשעת חירום מאות רופאים מחו"ל, שיתפסו את מקומם של הרופאים המקומיים שישהו בשדות הקרב

יחליפו את הרופאים במלחמה. אילוסטרציה
יחליפו את הרופאים במלחמה. אילוסטרציה

בפרויקט רחב היקף המשותף לארגון היהודי הרפואי APF, חיל הרפואה בצה"ל והאגף לשעת חירום במשרד הבריאות שיופעל בזמן מתיחות ביטחונית בישראל צפויים מאות רופאים יהודיים מבתי החולים המובילים בארה"ב ובקנדה להגיע ברכבת אווירית לישראל.

הפרוייקט כולל כ-400 רופאים ובהם: כירורגים, נוירולוגים, קרדיולוגים, פלסטיקאים אורטופדים ופנימאים, מכשיר את הרופאים בהכשרה הנערכת כשלוש פעמים בשנה ובה מודרכים הרופאים בהדרכה בת שבוע, הנערכת בישראל, הכוללת התמודדות עם רפואת שעת חירום, תוך מתן דגש על התמודדות עם הקסאמים בשדרות, קטיושות של החיזבאללה וטיפול באירועים רבי נפגעים.

הרופאים שמתורגלים להקפצה מיידית ייענו לקריאה ובתוך 48 שעות יוצבו בעמדותיהם בבתי החולים ברחבי הארץ במקום הרופאים הרגילים השוהים בחלקם בשדות הקרב.

"במהלך מלחמה מרבית הרופאים או מגויסים לצה"ל או מועברים באופן טבעי ליחידות הטראומה והכירורגיה לצורך טיפול בפצועים", אמרה גילה היימס, מנהלת בית הספר לטראומה ברמב"ם לאתר האינטרנט nrg. "תפקידם של המתנדבים יהיה לתפוס את מקומם ולדאוג שבית החולים ימשיך לתפקד בצורה שגרתית גם בעת מלחמה".

היענות הרופאים הצפון אמריקאים לתרגיל הייתה גבוהה. אמר לאתר נציג ה-APF בארץ, ד"ר אמיר בלומנפלד. "המתנדבים חיים מעבר לים אך הלב שלהם איתנו. הם יהיו מוכנים להיות תמיד במצב של כוננות ובשעת הצורך לסגור את הקליניקות הפרטיות, להיפרד מהמשפחה ולהגיע לישראל ולעזור במאמץ".

ד"ר בלומנפלד מסביר כי הקשר הראשוני בין הארגון לצבא נוצר כבר עם קום המדינה, ומאז שמרו הצדדים על קשרי ידידות חמים. רק בעקבות לקחי מלחמת לבנון השנייה הוחלט בצה"ל להדק את הפעילות ולעודד מחדש את גיוס המתנדבים.

לאחרונה סיירו הרופאים במסגרת הכשרתם בבית החולים רמב"ם בחיפה שם נחשפו למצבים קיצוניים עימם נאלצו רופאי בית החולים להתמודד בעת מלחמת לבנון השנייה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד