י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אשכנזי שוחח עם מקבילו

בשורה חדשה בעקבות ההסכם עם איחוד האמירויות

במסגרת התחממות היחסים בין ישראל למדינה המפרצית, הממשל באיחוד האמירויות פתח היום את החסימה של מדינתו לתקשורת בישראל והשר אשכנזי ניצל זאת ושוחח בשיחת טלפון קווית ראשונה עם עמיתו הערבי. השר הנדל: "הזדמנויות כלכליות רבות יפתחו כעת"

בשורה חדשה בעקבות ההסכם עם איחוד האמירויות
גבי אשכנזי בפתח משרד החוץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שירות קו טלפוני בין איחוד האמירויות לישראל החל לעבוד (היום) ראשון בין שתי המדינות לאחר פתיחת הקשרים הדיפלומטיים.

עיתונאים של סוכנות הידיעות AP בירושלים ובדובאי הצליחו להתקשר זה לזה הן מהטלפון הקווי והן מהטלפונים הסלולריים הרשומים בקוד 972+ של ישראל, 971+ בסביבות השעה 13:00 היום שעון מקומי.

למעלה משעה לאחר מכן, אנשי משרד החוץ של איחוד האמירויות סידרו שיחת טלפון ישירה בין השייח' עבדאללה בן זייד אל נהיאן, למקבילו הישראלי גבי אשכנזי. כך דווח סוכנות הידיעות 'בלומברג'.

השניים החליטו במשותף על הקמת ערוץ קשר ישיר ביניהם לקראת החתימה על הסכם נורמליזציה בין שתי המדינות וקבעו להיפגש בקרוב.

בהודעת משרד החוץ של איחוד האמירויות בעקבות השיחה בין שני שרי החוץ נמסר על חנוכת קווי תקשורת ישירים בין שתי המדינות.

שר התקשורת יועז הנדל, פרסם הצהרה מיד לאחר הפרסום. "‏מברך את איחוד האמירויות על הסרת החסימות. הזדמנויות כלכליות רבות יפתחו כעת, וצעדים בוני אמון אלו הם צעד חשוב לקידום האינטרסים של המדינות. סאלם עליכום".

כמו כן, מהיום ניתן לגלוש בדובאי לאתרי חדשות ישראלים בשפה האנגלית שנחסמו בעבר על ידי רשויות איחוד האמירויות, כמו 'טיימס אוף ישראל', ה'ג'רוזלם פוסט' מבלי להשתמש באמצעים כדי לעקוף סינון אינטרנטי באמירויות.

באיחוד האמירויות הערביות, פדרציה המונה שבע אמירויות מונרכיות בחצי האי ערב, נשמעת הודעה מוקלטת בערבית ובאנגלית בדרך כלל לפני יום ראשון ואומרת שלא ניתן לחבר שיחות למספר 972+, אך שיחות באינטרנט אפשרה לאנשים לעקוף את האיסור, אף לעתים קרובות אלה הופרעו.

כדי לעקוף את החסימה. ישראלים השתמשו במספרי טלפון ניידים פלסטינים עם מספרי 970+ שכן אושרו באיחוד האמירויות, אך עכשיו אין צורך, הקווים פתוחים חופשי.

איחוד האמירויות גבי אשכנזי יועז הנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד