י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אכיפה יעילה ונמרצת"

זהירות! סיגריה אלקטרונית מגדילה את הסיכון להידבק בקורונה

המחקר שנחשף בידי האגודה למלחמה בסרטן, נערך על ידי בית הספר לרפואה של אוני' סטנפורד, קליפורניה. באגודה מסכמים: "שמירה על בריאות הציבור אינה כוללת רק ריחוק חברתי ועטיית מסכה, אלא בין היתר גם אכיפה יעילה ונמרצת של איסור העישון"

זהירות! סיגריה אלקטרונית מגדילה את הסיכון להידבק בקורונה
סיגריה אלקטרונית צילום: פלאש90

סכנה נוספת של הסיגריות האלקטרוניות: לאחר שרק לפני חודש הצליחה האגודה למלחמה בסרטן למנוע את מתן האישור של משרד הבריאות לסיגריות האלקטרוניות החדשות (לאחר שבארה"ב דווקא זכו הסיגריות החדשות לאישור), מפרסמת היום האגודה מחקר שהתפרסם בשבוע האחרון, ממנו עולה כי בקרב בני נוער וצעירים המעשנים סיגריות אלקטרוניות, שיעור הנדבקים בנגיף הקורונה הוא פי 5 לעומת לא מעשנים.

אם לא די בכך, בני נוער וצעירים שדיווחו על שימוש כפול – של סיגריות אלקטרוניות וסיגריות רגילות – נדבקו בנגיף בשיעור של פי 7! באגודה למלחמה בסרטן מדגישים לאור זאת, כי "ידוע ששימוש בסיגריות אלקטרוניות מכפיל את הסיכוי של בני נוער מעשנים לעשן סיגריות בהמשך החיים, עלול לפגוע בהתפתחות המוח ומעלה את הסיכון שלהם לחלות במחלות לב וריאה."

המחקר החדש, שפורסם ב-11 באוגוסט 2020 ב-Journal of Adolescent Health , נערך בידי חוקרים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד, קליפורניה, שערכו משאל טלפוני בקרב 4,351 בני נוער וצעירים בני 24-13 מרחבי ארה"ב, בין התאריכים 14-6 במאי, 2020. 50.2% מהנשאלים השתמשו אי פעם בסיגריות או בסיגריות אלקטרוניות, ו-49.8% לא השתמשו מעולם.

ניתוח תוצאות המשאל הראה כי מבין הצעירים שעברו בדיקות לנגיף, אלה שהשתמשו בסיגריות אלקטרוניות ב-30 הימים שקדמו לבדיקה נמצאו חיוביים לנגיף בשיעור של פי 5 מלא מעשנים. במשתמשי סיגריות אלקטרוניות יחד עם סיגריות רגילות עמד השיעור על פי 7.

בין הסיבות האפשריות לממצאים מונים החוקרים חשיפה מוגברת לניקוטין ולכימיקלים שבסיגריות אלקטרוניות המשפיעה לרעה על תפקוד הריאות, נגיעות תכופות בפנים או בפה-האופייניות למעשנים, העברת מתקני סיגריות אלקטרוניות בין משתמשים צעירים והשמנה.

החוקרים מציינים כי שימוש בסיגריות אלקטרוניות או שימוש מקביל בסיגריות אלקטרוניות ורגילות מהווה גורם סיכון משמעותי לחלות בנגיף, וחשוב, הם קובעים, כי "מסרים המכוונים לנוער בדבר מניעת הידבקות יכללו מידע זה".

דנה פרוסט, מקדמת הבריאות של האגודה למלחמה בסרטן, אומרת בעקבות המחקר החדש כי: "מחקר זה מצטרף לשורה של עדויות מדעיות על הקשר בין סיגריות אלקטרוניות ובין סיכונים בריאותיים של ממש. ידוע כי שימוש בסיגריות אלקטרוניות מכפיל את הסיכוי של בני נוער מעשנים לעשן סיגריות בהמשך החיים, עלול לפגוע בהתפתחות המוח ומעלה את הסיכון שלהם לחלות במחלות לב וריאה. לפי המחקר הנוכחי, נראה כי הוא גם מגביר את הסיכון לחלות בנגיף הקורונה".

באגודה מסכמים ואומרים ש"חשוב לזכור כי שמירה על בריאות הציבור אינה כוללת רק ריחוק חברתי ועטיית מסכה, אלא בין היתר גם אכיפה יעילה ונמרצת של איסור בעישון במקומות ציבורים וחוק איסור פרסום ושיווק של מוצרי עישון ונקיטת צעדים מוכחים למניעת התמכרות צעירים להרגל הממכר והקטלני" .

 

קורונה סיגריה אלקטרונית עישון האגודה למלחמה בסרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד