ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ענף המלונאות בקריסה

"ירושלים הנפגעת הקשה ביותר מהקורונה, זו קטסטרופה"

במהלך ישיבת הממשלה אודות תכנית סיוע בעקבות הקורונה, דרש השר לענייני ירושלים, רפי פרץ לתעדף את ענף המלונאות בעיר ירושלים. "הענף בירושלים נפגע בצורה אנושה, זו קטסטרופה"

"ירושלים הנפגעת הקשה ביותר מהקורונה, זו קטסטרופה"
הרב רפי פרץ צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הממשלה דנה היום (ראשון) בסיוע על סך 300 מיליון ש"ח למלונות בישראל בעקבות משבר הקורונה השר רפי פרץ דרש לסייע בדחיפות.

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ אמר במהלך הישיבה, "חברי השרים, אנחנו מדברים היום על סיוע לתיירות ולמלונות בישראל, המשבר הכלכלי בעקבות הקורונה פגע בעיר ירושלים בצורה קשה יותר משאר הערים. אין תיירות חוץ מאז חודש אפריל, בכלל. תיירות החוץ בירושלים מהווה כ-80% מסך כל התיירים. לשם השוואה, באילת היחס הפוך, תיירות הפנים מהווים כ-80% ותיירות החוץ כ-20%".

עוד אמר השר, "הענף בירושלים נפגע בצורה אנושה, זו קטסטרופה. זה בתי מלון וכל העסקים מוטי תיירות כמו מורי דרך, מסעדות, הסעות וכו'. כשנכנסתי לתפקיד ההחלטה הראשונה שקיבלתי הייתה להזרים חמצן מיידי של תקציבים למלונות ועסקי התיירות. הקמפיין להבאת ישראלים אליו יצאנו הוכיח את עצמו והיום אנחנו עומדים על 45% מהמלונות שנפתחו. אך זה לא מספיק. יש למעלה מחצי מהמלונות שעדיין סגורים. אם לא נזרים חמצן כלכלי, אם בחגים לא נסייע. מלונות יסגרו והעיר תיסוג מאותה פריחה ושגשוג שהיה לפני הקורונה".

השר דרש כי חלק מהתקציב יוגדר לירושלים, "חלק מהתקציב צריך שיוגדר כסיוע לירושלים, לא ליד, לא באמצע. ירושלים נפגעה הכי קשה מכל הערים וצריכה את הסיוע שלנו בצורה הכי דחופה".

קורונה רפי פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד