י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ומהי מידת התמיכה בהסכם

סקר: מי המתאים ביותר לראשות הממשלה בעת הזו

ברקע הסכם השלום ולצד משבר הקורונה והזעזועים בקואליציה, בדקו שני סקרים את שביעות הרצון מתפקודו של בנימין נתניהו כראש ממשלה וכצפוי הוא עדיין מוביל בפער על כל יריביו, כאשר גנץ מידרדר אחורה לעומת לפיד ובנט | ומה לגבי הסכם השלום? לפחות 60 אחוז תומכים בהסכם

סקר: מי המתאים ביותר לראשות הממשלה בעת הזו
קמפיין בחירות 'הליכוד'/'כחול לבן' צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שנת 2020 היא אולי השנה הקשה ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו. בחירות, משבר קואליציוני בנושא התקציב, קורונה והסלמה ביטחונית הם רק חלק מקשיים. עם זאת, בשבוע שעבר הוא חשף הסכם שלום היסטורי עם איחוד האמירויות בתמורה לויתור או דחיית החלת הריבונות. מה חושב על כך הציבור?

מסקר חדשות 13 עולה, כי 60% תומכים בהסכם, 20% השיבו כי אינם תומכים ו-20% ענו כי אינם יודעים. יש לציין כי 85% ממצביעי השמאל-מרכז תומכים בהסכם, בעוד שמהנשאלים שמתכוונים להצביע לליכוד, ימינה או ישראל ביתנו 59% תומכים. כמו כן, 25% מהעונים שסיפרו כי יצביעו לאחת ממפלגות הימין השיבו כי אינם תומכים בהסכם, בעוד רק 3% ממצביעי כחול לבן, יש עתיד או מרצ ציינו כי אינם תומכים בו.

העונים נשאלו גם על תפקוד הממשלה והעומד בראשה במשבר הקורונה. רוב מוחלט מהישראלים, 68% חושבים שממשלת ישראל לא מנהלת היטב את המשבר הכלכלי. 54% לא מרוצים מהאופן שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את משבר הקורונה 26% די מרוצים ו-15% בלבד – מרוצים.

ולמרות אי שביעות הרצון, 36% חושבים שנתניהו המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה, כשאת המקום השני קוטף יו"ר ימינה נפתלי בנט עם 15%, לאחר מכן יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד עם 14%, ורק 10% מוצאים את ראש הממשלה החליפי בני גנץ כמתאים לכהן כראש ממשלה. 26% ציינו כי אינם יודעים מי מתאים.

מסקר חדשות 12 לעומת זאת, בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מקבל בנימין נתניהו 43%, בני גנץ עם 16%, 36% חושבים שאף אחד מהם ו-5% לא יודעים. כשמצמידים את יאיר לפיד לנתניהו, בנימין נתניהו מקבל 46%, יאיר לפיד 22%, 27% חושבים שאף אחד מהם ו-5% אינם יודעים. ואת המקום הגבוה ביותר עם הפער הנמוך ביותר מול נתניהו מקבל נפתלי בנט, כשבנימין נתניהו עם 39% בלבד, ונפתלי בנט עם 24%.

בשאלת הסכם השלום עם איחוד האמירויות הערביות תמורת ביטול הריבונות, 63% ענו כי זה הישג של נתניהו, 13% השיבו כי זה כישלון של נתניהו ו-24% אינם יודעים.

כמו כן, 43% מהציבור תומכים בהטלת סגר כללי על ישראל כדי להוריד את שיעור התחלואה, 49% אינם תומכים ו-8% אינם יודעים.  

סקר חדשות 12 נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 509 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+ מועד איסוף הנתונים: 16 באוגוסט 2020

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס וכלל 699 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-98 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ובמגזר הלא יהודי על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.9%.

סקר בנימין נתניהו קורונה נפתלי בנט הסכם שלום איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד