י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאבדים אמון בבדיקות

האמא ל'בחדרי': הילד לא עשה בדיקה ויצא חיובי

לאחר סיפורים חוזרים ונשנים על בדיקות קורונה שאבדו לאנשי מד"א או לקופ"ח, כעת הגיע סיפור ממקור ראשון ל'בחדרי חרדים' | כאשר הגיעו לבדוק את הילד, התעקש ולא עשה את הבדיקה, למחרת, קיבלו ההורים טלפון מקופ"ח שהילד חיובי לנגיף • הייתכן?

האמא ל'בחדרי': הילד לא עשה בדיקה ויצא חיובי
בדיקת קורונה באלעד צילום: פלאש90

הסיפור הבא הגיע ממקור ראשון ל'בחדרי חרדים' על משפחה ברוכת ילדים חרדית מקרית ספר, כאשר האמא נמצאה כחולת קורונה, לאחר מכן נבדקו בני המשפחה, אך שלושה מהילדים לא הסכימו להיבדק. עם הגעת התוצאות הופתעו בני המשפחה כי לטענת הרופא, אחד הילדים שכלל לא נבדק נמצא חיובי לנגיף.

האמא מספרת ל'בחדרי חרדים': "בשבוע שעבר לא חשתי בטוב, קצת כאבי ראש וחום, לא משהו חריג, הייתי בטוחה שהתקררתי מהמזגן או משהו כרגיל סטנדרטי. בכל אופן לייתר זהירות לא יצאתי מביתי, לאחר יום יומיים שעדיין החום לא ירד, ביקשתי שיבואו לבדוק אותי בדיקת קורונה, כבר באותו יום עברתי את הבדיקה, התשובה לא איחרה לבוא והודיעו לי שאני חיובית, מייד התקשרנו למד''א שיגיעו לעשות בדיקת קורונה לכל המשפחה, לאחר שביררו כמה ילדים יש וכמה בדיקות צריך לעשות, הגיע איש מד"א לערוך בדיקות לכל בני הבית".

היא משיכה ומספרת: "אנשי מד"א באו מוכנים עם עשרה בדיקות לכל המשפחה, התחילו עם בעלי את הבדיקה, ,לאחמ''כ המשיכו את הבדיקות לבני הבית, בפועל הם עשו רק שבע בדיקות, כיוון ששלושה מהילדים אינם הסכימו להיבדק ונורא חששו. מאחר שאין שום חובה בבדיקה זו, וכך או כך כל המשפחה בבידוד, שוב שאל אם רוצים עוד בדיקות אך השלשה פחדו ולא רצו להיבדק. הודנו לאיש מד''א על הרצון והעזרה".

וכאן התחיל הסיפור: "לאחר יומיים, הגיעו התוצאות. התקשרו אלי מקופת החולים ואמרו לי שחלק מבני הבית אכן חולים בנגיף, הרופא החל לומר מי הם החיוביים, הראשון זה היה בעלי, ואז כשהוא התחיל להקריא את שמות הילדים החולים, אמר לי בין השמות את אחד הילדים מהשלשה שכלל לא נבדק, הייתכן? מייד זעקתי לרופא מה קורה כאן, איך אתה אומר לי על ילד חיובי שכלל לא עבר בדיקה".

האמא מספרת ל'בחדרי': "לא האמנתי למשמע אוזניי. ויותר מכך דווקא הילדים שכבר פיתחו תסמינים והיו עם חום אמרו לי עליהם שיצאו שלילי. הרופא התנצל ושלח שוב בדיקות לכל בני הבית".

"אני זועקת את זעקת עם ישראל", מסבירה האם ל'בחדרי חרדים', "כבר שמעתי סיפורים כאלה ולא האמנתי עד שזה הגיע אלי, אני עוד ניצלתי, ילדי שבאמת לא היה חולה, ולא עשה בדיקה אינו נכנס לבידוד. אך מה עם ילדים אחרים שעושים בדיקות ואומרים להם שהם חיוביים. ומאז נכנסים לחדר ומושבתים ומשתגעים שם לבד. ואולי באמת הבדיקה לא נכונה אולי הבדיקה אבדה ועושים לחומרא. האם זה קל ללחוץ על ההדק ולומר לילד תכנס לבידוד כי אתה חולה. אני שמעתי על ילדים שפשוט השתגעו מהבדידות הזאת. אני מקווה שהאנשים הממונים יעשו חושבים על סיפורים כאלה ועל הנזק שנגרם מכך במיוחד לילדים".

קורונה בדיקה נגיף משפחה חרדית קופת חולים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד