ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בדיקה במהירות האור

הפיתוח הישראלי המסוגל לאבחן קורונה תוך שניות

מכשיר המיוצר בידי חב' ניו סייט הישראלית בשיתוף המרכז הרפואי 'שיבא' מסוגל לאבחן קורונה על בסיס דגימת רוק, באמצעות קרני אור | "האבחון תוך שניות ובעלות מזערית"  

הפיתוח הישראלי המסוגל לאבחן קורונה תוך שניות
בדיקת קורונה בערב הצום צילום: פלאש 90

ההמצאה שתהפוך את הבדיקה לקלה, מהירה וזולה: הפיתוח הישראלי עליו דיווחנו בעבר, ואשר מבוסס על פיענוח דגימות רוק של חולי קורונה באמצעות קרני אור, מתקדם לשלב המעשי. ב'שיבא' שם נערכים הניסויים סבורים שהמכשיר המהפכני מציג 'יכולות דיוק גבוהות' ושם סבורים כי יתכן והמכשיר החדש יאפשר את החזרה לשגרה בעולם לאחר שניתן יהיה לאבחן את החולים במהירות ובעלות מזערית.

המכשיר, המפותח בידי החברה הישראלית "ניו סייט" כששלבי הניסוי נעשים בבית החולים 'שיבא',  מתבסס על  בדיקת רוק, המאתרת אם אדם נדבק בנגיף הקורונה. בבית החולים אומרים כי בדיקות שנערכו במרכז הרפואי שיבא על כ-250 איש הראו כי מידת הדיוק שלה גבוהה מאוד, ומתקרבת לזו של בדיקת ה-PCR הוותיקה.

אך ההישג המהותי ביותר, כך סבורים בחברה, היא העלות הנמוכה של הבדיקה. בניגוד לאמצעים האחרים הקיימים בשוק שהופכים כל בדיקה למבצע שעלותו עומדת על לפחות כמה עשרות שקלים, במקרה זה העלות עומדת על 85 אגורות, כשניתן לבצעה בכל מקום.

לשם ביצעו הבדיקה כל מה שנדרש מהנבדק הוא להפריש דגימת רוק (לאחר שטיפת הפה בנוזל חיטוי). זו מועברת למכשיר הפולט אור ומנתח את החזר האור המתקבל, לפיו מעבד המכשיר את הנתונים וקובע האם האדם נדבק בנגיף או לא.

פרופ' אלי שוורץ מנהל המרכז לרפואה טרופית במרכז הרפואי שיבא, שהוביל את הניסויים שכללו כ-250 מטופלים בני 18 ומעלה בבית החולים, בבתי אבות ובמלוניות, אומר כי המכשיר הצליח להוכיח יכולות דיוק של 96% ויותר.  הוא מסביר כי המכשיר מקרין אור על הדגימה, כאשר "האור המוקרן דרך המבחנה, יוצר חתימת אור מיוחדת לאחר מכן, המכשיר מעבד את החתימה, ומצליח לזהות בין אדם בריא לאדם חולה".

לדבריו, "המכשיר יוכל לאבחן בתוך שנייה אדם שנושא כל נגיף אפשרי". הוא סבור שפרט לקורונה יוכל המכשיר לזהות נגיפים אחרים, והכל בקלות ובמהירות.  "ניתן יהיה להציב את המכשיר בשדות תעופה או במקומות הומים אחרים, וכך ניתן יהיה לחזור בהקדם לשגרה המוכרת".

 

קורונה שיבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד