י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הזעם נמשך

פסק ההלכה של המופתי הירושלמי לתיירים מאיחוד האמירויות

בעולם הערבי יש מי שממשיכים להביע זעם בעקבות נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות. המופתי הראשי של ירושלים מאיים על מי שמתכוונים להגיע מאותן מדינות להר הבית

פסק ההלכה של המופתי הירושלמי לתיירים מאיחוד האמירויות
התפרעויות בהר הבית צילום: פלאש 90

פסק הלכה של המופתי הראשי של ירושלים והרשות הפלסטינית: אסור לבוא ולהתפלל במסגד אל-אקצה מתוקף הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות. מי שרוצה לבוא יכול לעשות זאת רק דרך שערי הנורמליזציה הפלסטינית (קרי, דרך הרשות הפלסטינית). כך מפרסם הכתב לענייני ערבים גל ברגר ב'כאן 11'.

הכתב עומרי חיים מוסיף ומדווח כי כצפוי בצד הפלסטיני פחות מרוצים מההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות, ויועצו של אבו-מאזן, מחמוד אל-הבאש, מסביר במה ייפגשו וכיצד יתקבלו אלה שיגיעו לבקר במסגד אל-אקצא דרך ישראל ולא דרך הרשות.

הפלסטינים כועסים על המהלך של איחוד האמירויות, שבעצם שבר את ההחלטה לא לחתום הסכם נירמול עם ישראל עד להסדרת העניין הפלסטיני, איחוד האמירויות בעצם אמרה לפלסטינים שהם פחות מעניינים אותה.

בתוך כך, משלחת המודיעין המצרי באה אתמול לרמאללה לקראת כניסתה היום (שני) לרצועת עזה לפגישות עם ראשי חמאס. בראש המשלחת אחמד עבד חאלק המחזיק בתיק הפלסטיני במודיעין המצרי. המשלחת נועדה ברמאללה עם ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד ופרג' ועם בכיר הרשות חוסיין א-שייח ומסרה לו תנחומים על רצח אחיו. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית 'ופא', המשלחת דנה עם הבכירים ברמאללה בהתפתחויות המדיניות, במצב הביטחוני ובסוגיית הפיוס הפנים פלסטיני.

‏יצוין כי בחמאס מסרבים לרגיעה ומבטיחים כי "ההסלמה תימשך בימים הקרובים". קטאר מצידה הסכימה להמשיך בהעברת הכספים אבל בחמאס מעלים דרישות נוספות ומבקשים ערבויות למיזמים ברצועה.

איחוד האמירויות הסכם שלום פסק הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד