ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עתיד טוב יותר

קושנר: העסקה שהנשיא טראמפ הביא היא סימן לשינוי גדול באזור

ג'ארד קושנר, חתנו היהודי של הנשיא המשמש לו גם כיועץ, מככב בימים האחרונים כשושבין מרכזי של חתימת הסכם נרמול היחסים עם איחוד אמירויות, זוקף זאת לזכות חמיו הנשיא ומצביע על צעדים "קריטיים" שטראמפ נקט באזור שסייעו לבסס אמון לקראת הרגע הזה

קושנר: העסקה שהנשיא טראמפ הביא היא סימן לשינוי גדול באזור
ג'ארד קושנר עם חותנו הנשיא טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

היועץ הבכיר של הבית הלבן, ואחד האנשים החזקים בממשל האמריקאי, ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא דונלד טראמפ חגג את ההסכם החדש של ישראל עם איחוד האמירויות, וקבע כי העסקה שהנשיא טראמפ הביא היא סימן לשינוי גדול באזור.

העסקה, הקוראת לשתי המדינות לנרמל את היחסים, היא רק הסכם השלום השלישי בין ישראל לאומה ערבית, בעקבות הסכמים עם מצרים וירדן - האחרון שנחתם בשנת 1994. כשנשאל, האם ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות הוא סימן לכך שיכולים להגיע בעתיד הסכמי שלום אחרים. קושנר השיב כי הממשל אינו חושף בפומבי דיונים פרטיים, אך הוא הביע אופטימיות כי השינוי יתרחש.

"זה באמת שינוי מחשבה" אמר קושנר. "ומה שהנשיא טראמפ ניסה לעשות בשלוש השנים האחרונות הוא אחרת מהרבה גישות שננקטו במזרח התיכון בממשלות הקודמות, שפשוט לא עבדו ולא שירתו את האינטרסים של אמריקה".

"מה שהנשיא עשה, הוא ניסה ליישר קו בין המדינות השונות באזור סביב האינטרסים המשותפים שלהן, לעומת התמקדות בויכוחים היסטוריים", כך קושנר.

ההסכם קובע כי המדינות יקימו שגרירויות וישלחו שגרירים, כולל טיסות ישירות בין תל אביב לאבו דאבי. העסקה כבר זכתה לתמיכה מצד מצרים, עומאן ובחריין.

קושנר אמר כי העסקה הייתה "עבודה של שלוש שנים וחצי של דיפלומטיה מדהימה של הנשיא טראמפ" והצביע על צעדים "קריטיים" שטראמפ נקט באזור שסייעו לבסס אמון לקראת הרגע הזה. הוא ציין באופן ספציפי את העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים, מה שהמבקרים חזו בטעות כי יצור חוסר יציבות נוסף באזור.

יועץ הנשיא אמר כי "זה הראה לאנשים באזור כי הנשיא טראמפ שלא כמו פוליטיקאים בעבר, מקיים את הבטחותיו, כוח האומץ הזה איפשר לו ליצור קשרים חזקים מאוד עם בנות בריתנו האזוריות שנזנחו בעבר. והביטחון שהיה בו איפשר להם לנקוט צעד היסטורי זה קדימה".

קושנר אמר גם כי "היציאה מהעסקה האיראנית ההרסנית סייעה, וכי תבוסת דאעש סייעה להביא ליציבות למזרח התיכון".

"זה מראה לאנשים שדברים אפשריים", הוסיף קושנר, "אני מאמין שאנשים רבים גדלו חסרי סיכוי לשלום במזרח התיכון, מכיוון שהם פשוט ראו שנים על גבי שנים של כישלון והם לא האמינו שדברים יכולים להשתנות, כך הבעיות התקבעו מאוד".

"למרות זאת", אמר קושנר, הנשיא טראמפ "הוציא הרבה מהבעיות שהיו קיימות והיו חלק מהאזור במשך שנים, בסופו של דבר מדינות במזרח התיכון באמת רוצות את אותו הדבר, שהוא עתיד מבטיח".

"אם אתה מסתכל על הדור הצעיר, אם אתה ישראלי, סעודי, אמירי, הם רוצים שיהיו להם חיים טובים יותר". אמר החתן היהודי והיועץ. "וכדי לעשות זאת הם צריכים שתהיה להם סביבה בטוחה, הם צריכים להיות ללא טרור, משוחררים מהקיצונים, והם צריכים להיות עם הזדמנויות כלכליות כדי שיוכלו להרגיש שילדיהם יוכלו לחיות חיים טובים יותר ממה שיש להם".

הסכם שלום איחוד האמירויות הסכם אברהם ג'ארד קושנר דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד