י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תיעוד מבית הכנסת

החסיד שביקר בדובאי: "הסתובבתי שם חופשי עם הפיאות שלי"

עוד לפני שנודע על נרמול היחסים, משה קליין, חסיד ממונסי ביקר בדובאי עם הפאות שלו והשטריימל וזכה ליחס חם ואוהב. בשיחה עם 'בחדרי' הוא מספר כי הדובאים "אוהבים יהודים, אוהבים ישראלים, הייתה לי חוויה מדהימה" | כתב כאן 11 המבקר שם תיעד את בית הכנסת והת"ת

החסיד שביקר בדובאי: "הסתובבתי שם חופשי עם הפיאות שלי"
משה קליין בביקור בדובאי צילום: באדיבות המצולם

איחוד האמירויות, עדיין חוגגת את הסכם השלום עם ישראל. העיתונאי רועי קייס, מדסק הערבים של כאן 11, המבקר בדובאי, שידר במהדורה המרכזית, תיעוד מרגש מבית הכנסת שעשוי לגדול בגלל כמות היהודים שיגיעו למדינה המרהיבה ביופייה.

בתוך כך, ר' משה קליין ממונסי שבניו יורק, שביקר בשנה שעברה בדובאי והתרגש להתפלל בבית הכנסת המקומי, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר במקום שאוהבים יהודים, אוהבים ישראלים, הייתה לי חוויה מדהימה", מתאר קליין בהתרגשות.

קליין מוסיף: "היום יש כבר שתי בתי כנסת, הסתובבתי שם חופשי עם הפאות שלי, כולם אמרו לי שהחלום שלהם זה להגיע לישראל".

משה קליין כבר נוסע שנים רבות למדינות ערביות שונות ומנסה לקדם שלום בין מנהיגים, ובין אנשים משפיעים. אחר כך, כשהוא חוזר מגיע ר' משה קליין לריכוזים החרדיים בחו"ל, ומספר ליהודים המקומיים את רשמיו על המקומות בהם הוא ביקר, מקומות ששם היו במשך מאות שנים ואולי אלפי שנים, ריכוז גדול מאד של יהודים, הוא מספר על ההיסטוריה היהודית, על בתי הכנסת שחלקם עדיין עומדים על תילם, וחלקם כבר לא קיימים.

"כתייר יהודי" אומר קליין בשיחה עם 'בחדרי', "אני לא מרגיש נוח באירופה, גם בגלל העבר האפל של אירופה, וגם בגלל מצב האנטישמיות היום באירופה, שם מותקפים יהודים אך ורק כי הם יהודים."

לעומת זאת, "במדינות מוסלמיות אני מרגיש הרבה יותר נוח ובטוח, כולם מאד אדיבים, אני נכנס לחנות באירלנד אני מרגיש מבטים עוינים, במדינות מוסלמיות מכבדים אנשים דתיים, וכולם מברכים אותי לשלום". כך קליין.

דובאי איחוד האמירויות משה קליין הסכם שלום רועי קייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד