י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תהני מהרגע

הזיכרונות שלך בעוד עשר שנים: תקופת הילדות של ילדייך

השבוע אנו מסיימים את תקופת בין הזמנים והילדים עולים שלב • הקטנה שהייתה עד כה בגן, כבר נכנסת לכיתה א' והזמן עובר מהר, בתקופה הזו שהם עדין קטנים כדאי שתהני מהם, מהילדות שלהם, מהתקופה שעוד התעניינו שתשחקי איתם על הריצפה • מהם הזיכרונות שהיית שמחה לזכור בעוד מספר שנים?

הזיכרונות שלך בעוד עשר שנים: תקופת הילדות של ילדייך
ילד עם בועות סבות צילום: pixabay

השבוע ר"ח אלול! כ"כ מהר הגיע, והחופש הגדול כבר כמעט ממש מאחורינו ואנחנו רצים ונסחפים ברוטינת היום. עצרתי רגע ואני משתפת אותך מהרהורי ליבי, מהם הזיכרונות שיהיו לי מהילדות של הילדים שלי? וחשבתי על הקטנים המתוקים שגדלים במהירות מסחררת, אתמול חיתלתי את הקטנה היום היא עוזרת לי לרחוץ כלים...

בני בכורי איזו שמחה גדולה והתרגשות קצת הרבה חיכינו לו.. והנה עוד חצי שנה בע"ה חוגגים לו את בר המצווה שלו וכבר בבית מתחילים להרגיש את ריח הבר מצווה הזו.. הבן האמצעי המתוק שלי כבר בן 10.5, רק היה החלאקה שלו...

ואז חשבתי לעצמי,

אילו זיכרונות כל אמא הייתה רוצה לזכור בעוד כמה שנים כשהילדים שלה יגדלו? (חשבתי על האימהות דווקא לא על מה הילדים יזכרו- תמיד מדברים על הילדים... וחושבים עליהם, רציתי לחשוב קצת עלינו האימהות ..)

אנחנו חיים ברוטינה מסחררת, קימה מוקדמת, להעיר את הילדים, להכין פרוסות במרץ לשלוח אותם, לרוץ לעבודה להספיק להגיע בזמן.. לחזור עייפה, לאכול בחטף, להגיד שלום בקושי... מיד לשלוח את הילדים למקלחות, לנקות, לרחוץ, ארוחת ערב והם במיטות.

לדפדף בטלפון לראות מה קורה בעולם, מי חיפש אותי, מי לא? הילד קורא "אמא בואי תראי איזה יופי בניתי מהקליקס" ואת בקושי שומעת, עונה בחצי פה חצי מסתכלת חצי ממשיכה לדפדף "יופי, כל הכבוד, מהמם" וממשיכה לרוץ בבית.

רגע! תעצרי! אמאל'ה יקרה!

תחשבי לעצמך אלו זיכרונות את רוצה שיהיו לך בעוד 5-10 שנים?

שאת רצה בבית כדי להספיק את הכל? צועקת, חסרת סבלנות, מחכה שישנו כבר? מכבה שריפות, משתיקה מריבות? או שמא את נהנית מהרגע? נהנית ומתענגת מהילדים שלך? מהסיפור שאת מספרת להם לפני השינה? (בעוד 5-10 שנים אלו יהיו רק זיכרונות...)

מקשיבה בשתי אוזניים לצחוק המתגלגל של הילדים המשתובבים? (בעוד 5-10 שנים אלו יהיו רק זיכרונות..)

יושבת איתם משוחררת רגועה ושמחה ונהנית לשחק איתם על הרצפה? (בעוד 5-10 שנים אלו יהיו רק זיכרונות...)

פותחת את דלת הבית בצהריים ומקבלת בחיוך אוהב ובחיבוק חם את הילדים המתוקים שלך? (בעוד 5-10 שנים אלו יהיו רק זיכרונות...)

מקשיבה למריבות ביניהם, מסתכלת איך כל אחד יודע להגיד את דעתו ומביע את רצונו ולא נבהלת? (בעוד 5-10 שנים אלו יהיו רק זיכרונות...).

אז מה את אומרת אמאל'ה? רוצה שאלו יהיו הזיכרונות שלך? בואי תעצרי, תחווי את הרגע, תהיני תזכרי שבסוף אלו יהיו רק זיכרונות, זיכרונות מתוקים מילדות שחלפה במהירות, הילדות של הילדים שלך - הזיכרונות מהאימהות שלך.

השבוע, ר"ח אלול, הבחורים חוזרים לישיבות, הבנים לת"ת ונשאר לך שבוע אחד בלבד עוד ליהנות מהם לפני החזרה לשגרה, שבוע אחרון של בן הזמנים תש"פ.

יש מקום שאולי מחכה כבר לשקט ולסדר אבל בואי תתעכבי רגע ותחשבי על זה שהבן שלך שעולה השנה לכיתה ח' ומסיים את תקופת ילדותו בת"ת לא יחזור שוב להיות, בשנה הבאה הוא יהיה כבר בישיבה קטנה.

הבת שהשנה עולה לגן חובה כבר מסיימת את תקופת הילדות בגן ובשנה הבאה תצעדי אתה כבר עם ילקוט על הגב לביה"ס, אתה לא תוכלי עוד לצעוד עם תיק צד קטן, ויד קטנה ורכה לגן... בואי תהני מהם אמא עכשיו! אל תחכי שיהיה מאוחר

הימים עוברים וחולפים מהר בואי תעצרי ותהיני מהרגע, תהיני ותחווי את הילדים שלך שמהר מאד יגיע היום שהגוזלים יעזבו את הקן ויישארו רק געגועים לאותם ימים... הרבה נחת וזיכרונות מתוקים!

יוכי דנחי – תומכת רגשית רב תחומית מנחת הורים- מומחית למשמעת וסמכות, שיטת אימהות מודעת. 

 

 

 

 

 

 

זכרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד