י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההסכם הסודי עם איחוד האמירויות

נתניהו הסביר: לא שיתפתי את גנץ ואשכנזי "בגלל החשש מאיראן"

אחרי שיצא בהודעה מיוחדת בה חשף את הסכם השלום המתגבש בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות בתיווכו של נשיא ארה"ב טראמפ, מסביר ראש הממשלה נתניהו מדוע לא שיתף בדבר ההסכם את שותפיו להנהגה • "זה היה הסיכום - לשמור על דיסקרטיות, חששתי שהמידע יזלוג"

נתניהו הסביר: לא שיתפתי את גנץ ואשכנזי  "בגלל החשש מאיראן"
נתניהו בהצהרה לתקשורת צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה מסביר היום (שני) את התנהלותו סביב גיבוש ההסכם ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, על כך שלאורך כל הדרך הוא לא שיתף את בכירי ממשלתו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר החוץ
גבי אשכנזי.

בראיון הבוקר ל'ישראל היום' הוא נשאל מדוע לא יידע את שותפיו בדבר גיבוש ההסכם, והשיב: "ליידע אותם? אני עוסק בזה במשך שנים. הם נמצאים פה בסך הכל חודשיים".

עוד הסביר ראש הממשלה כי "זה היה הסיכום - לשמור על דיסקרטיות, על מנת שלא לאפשר לאיראן ולאחרים לטרפד את זה", כשבכך הוא מביע חוסר אמון בשותפיו הכפויים להנהגה, אך גם רומז כי איראן יכולה לדלות מידע ממכשיר הסלולארי של בני גנץ, כפי שהתפרסם בעבר.

נתניהו ניסה להסביר את עצמו, אך עדיין סימני השאלה על השותפות בממשלה גדולים, נתניהו הוסיף להסביר כי הוא לא חושש שהשניים ידליפו לאירן "לא אמרתי שהם ידליפו לאיראן". אך ציין כי "הם יכולים לדבר באופן לא מבוקר עם מקורבים והאינפורמציה הזאת יכולה לצאת החוצה".

עוד התייחס ראש הממשלה למצב הפוליטי ולסיכוי שהשותפות תמלא את ימיה, "אם ינהגו לא כממשלה בתוך ממשלה ולא כאופוזיציה פנימית - אז התשובה היא כן. אם לא, זה יתפרק מאליו", אמר והוסיף, "אני מקווה שזה לא יתפרק עכשיו. בתקופת הקורונה הקמנו את הממשלה למאבק בקורונה. נעשה הכל כדי שזה לא יתפרק".

בתגובה לדבריו יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את דברי ראש הממשלה, ואמר: "ראש ממשלת ישראל אומר בקולו שלא סיפר לשר הביטחון ושר החוץ שלו על מהלך מדיני חשוב כי הם אנשים שאי אפשר לסמוך עליהם עם סודות מדינה. מה אמור הציבור להסיק מזה על ממשלתו?" תמה לפיד.

הסכם שלום איחוד האמירויות ביבי נתניהו פריצת האיראנים לסלולר של בני גנץ גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד