י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרשנות מוטעית

סין: הלקוחות נאלצו לשקול את עצמם לפני ההזמנה במסעדה

משבר הקורונה ועליית מחירי המזון בסין הביאו את הרשויות להוביל קמפיין הקורא לאזרחים לצרוך מזון בכמויות מדויקות יותר, ולהימנע ככל האפשר מבבוז מזון, מסעדה אחת מתברר לקחה את ההוראה צעד אחד קדימה, הלקוחות במקום התבקשו לשקול את עצמם לפני ההזמנה בכדי להתאים להם מנה 'לפי מידותיהם' 

סין: הלקוחות נאלצו לשקול את עצמם לפני ההזמנה במסעדה
משקל, אילוסטרציה צילום: pixabay

מסעדה בסין מתנצלת לאחר שביקשה מהסועדים לעמוד על משקל לפני שהמליצה להם מה להזמין על בסיס קלוריות.

המסעדה התנצלה על מדיניותה השנויה במחלוקת, לאחר שבקשה מהסועדים לשקול את עצמם לפני הכניסה, וזאת לאור קמפיין לאומי חדש נגד בזבוז מזון.

לפי ההוראות במסעדה, הלקוחות התבקשו לעמוד על משקל ולסרוק את הנתונים שלהם לאפליקציה שהמליצה על בחירות מזון על סמך משקלם וערכם הקלורי, כך מדווח ה"דיילי מייל" הבריטי.

הנשיא שי ג'ינפינג הפציר השבוע במדינה להפסיק לבזבז מזון, שכן מגיפת נגיף הקורונה והעליה במספר הנדבקים בחודש שעבר הביאו לעלייה במחירי המזון.

בתגובה, קבוצות קייטרינג אזוריות לחצו את הלקוחות להזמין מנה אחת פחות ממספר הסועדים בשולחן - בניסיון להפוך את הרגל התרבותי הטבוע בהזמנת אוכל נוסף לארוחות קבוצתיות.

שלטים ועליהם הודעות ללקוחות הוצגו במסעדה המדוברת, עליהם נכתבו ססמאות בעד הזמנת אוכל בצמצום.

מסעדת הבקר בעיר צ'אנגשה ספגה ביקורת קשה ברשתות החברתיות הסיניות ברגע שחשפה את המדיניות ביום שישי. תוך שעות, הסיפור הגיע ברשתות החברתיות ליותר מ-300 מיליון צפיות בפלטפורמה החברתית וויבו. ומהמסעדה נמסר כי היא "מצטערת עמוקות" על פרשנותה לקמפיין נגד בזבוז.

"הכוונות המקוריות שלנו היו לדגול בהפסקת בזבוז והזמנת מזון בצורה בריאה. מעולם לא אילצנו את הלקוחות לשקול את עצמם". נכתב בהתנצלות שהוצגה בשבת בבוקר.

קורונה מחיר מזון סין מסעדה משקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד