י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"חבורה של אפסים"

יהדות התורה שוקלת מחדש: ועדת הכספים אישרה את דחיית התקציב ב-100 ימים

ועדת הכספים אישרה הבוקר את דחיית מועד התקציב - שאמור היה להיות בעוד שישה ימים. הצעת החוק אותה הגיש ח"כ צבי האוזר, דוחה את מועד העברת התקציב לעוד מאה ימים • ביהדות התורה שוקלים את צעדיהם לגבי ההצבעה על הדחייה על רקע המשבר החריף בתקציב הישיבות 

יהדות התורה שוקלת מחדש: ועדת הכספים אישרה את דחיית התקציב ב-100 ימים
בן ברק והאוזר בוועדת הכספים צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

ועדת הכספים אישרה הבוקר (שני) את דחיית מועד התקציב שאיים על פיזור הכנסת בעוד 6 ימים, כך שתקציב יעבור רק בעוד 100 יום. החוק עוד צפוי לעלות לאישור סופי בשלוש קריאות במליאת הכנסת.

במהלך הדיון נקבע כי המועד הסופי יהיה 3 לדצמבר, עד אז יאלצו להגיע לפשרה בין הליכוד לכחול לבן על סוג התקציב שיעבור, שכן נקבע מועד בו התקציב יעלה לדיון בוועדת הכספים כדי שיהיה זמן להעבירו.

את הדיון ניהל חה"כ יצחק פידנרוס במקומו של הישוב ראש הקבוע משה גפני המאושפז בבית החולים מענייני הישועה לאחר שלקה בליבו וצפוי לעבור מחר טיפול נוסף בבית החולים בבני ברק.

במהלך הדיון, נרשמה מהומה וחילופי צעקות בין חברי אופוזיציה למגיש הצעת החוק חבר הכנסת צבי האוזר, שאמר "ההסדר יוביל לישוב הדעת ולהרגעת הרוחות במדינת ישראל, לאפשר לה לחזור למסילה ולהתמודד מול האתגר העומד לפניה. אל מול איתני הטבע במתכונת פוליטית הראויה היחידה לאירוע שלנגד עינינו".

לדברי האוזר, "אנחנו מתמודדים עם אתגר בריאותי שיצר אתגר כלכלי שמעולם לא עמדנו לפניו. מי שחושב שלצאת לבחירות עכשיו זו תהייה בשורה למדינת ישראל, זה טירוף הדעת".

חברי כנסת מהאופוזיציה תקפו את דבריו של ח"כ האוזר. חה"כ רם בן ברק תהה: מי הפריע לכם לאשר עד כה את התקציב?!"

חה"כ מיקי לוי אמר: "אז תאשרו תקציב. מי מפריע לכם?! חבורה של אפסים".

חה"כ האוזר השיב למבקרים: "אל תענישו את הציבור. תשאירו את הטרלול לזמן אחר".

חה"כ לוי השיב: "אתם גורמים לטרלול המדינה. אין פה שום סדר. תביאו תקציב, נצביע בעד".

האוזר הוסיף: "זה לתת בעיטה בפרצופו של הציבור ללכת עכשיו לבחירות. אסור שהאופוזיציה תעניש את העם. אי אפשר להעביר תקציב ב-7 ימים, אל תשקר את הציבור. של נעלייך בפני כללי הדמוקרטיה".

ח"כ בן ברק עקץ: "מה היה במאה ימים הקודמים? מה יהיה כעת שלא עשיתם?"

ח"כ האוזר: "החוק הזה צריך להיות מושלם בקריאה שלישית, אני קורא לכל חברי הבית לתמוך בהצעת החוק".

נציין עוד כי בסיעת יהדות התורה צפויים לשקול מחדש את הצבעתם, לאחר שבקריאה הטרומית חלקם נמנעו וחלקם התנגדו, וכעת הצבעתם חשובה יותר שכן דרוש רוב מיוחד של 61 להעביר את החוק בשלוש קריאות.

בסיס התנגדות החרדית הוא סאגת תקציב הישיבות, שבסיעות החרדיות זועמים מאחורי הקלעים על ראש הממשלה בנימין נתניהו שנמנע מלהביא תוצאה, ועל כן הם מעריכים כי פניו ממילא לבחירות והחוק לדחיית התקציב לא יביא לשינוי.

צבי האוזר תקציב המדינה תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד