י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אפליית בתי הכנסת

האולטימטום של יעקב אשר: לא תהיה תכנית? בשבוע הבא התקנות יפקעו

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר, הגבילה את תקנות קבינט הקורונה שאושרו אתמול לשבוע בלבד • "עשו תיקון של השוואת הגבלות אבל נעצרו באמצע הדרך, לא יתכן שבבית כנסת או באולם הופעות ענק יהיו אותו מספר אנשים, אנחנו רוצים להוציא תחת ידנו מוצר מתוקן"

האולטימטום של יעקב אשר: לא תהיה תכנית? בשבוע הבא התקנות יפקעו
יעקב אשר בועדת החוקה צילום: באדיבות המצלם

ועדת חוקה בראשות ח"כ יעקב אשר הגבילה היום (שני), את תקנות קבינט הקורונה שאושרו אתמול לשבוע בלבד. זאת, במקום דרישת הממשלה לאשר את התקנות למשך 28 ימים.

ח"כ אשר הסביר כי הציבור לא יכול להמתין לפרסום תכניתו של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, ועל כן התקנות יאושרו רק באופן זמני. הוא אף הדגיש: "בתיאום עם דרעי ליצמן וגפני, אני מודיע שלא נקבל יותר הארכה נוספת, וביום שלישי הבא בחצות, אם לא תהיה תכנית - התקנות יפקעו".

כזכור, קבינט הקורונה אישר אתמול, בין היתר, תקנות בנוגע לשהייה בחללים סגורים ומתחמים פתוחים, לרבות בתי כנסת. היום, בפתח הדיון אמר ח"כ אשר כי החלטת קבינט הקורונה היא "במקרה הטוב חצי עבודה". לדבריו, "עשו תיקון של השוואת הגבלות אבל נעצרו באמצע הדרך, לא יתכן שבבית כנסת או באולם הופעות ענק יהיו אותו מספר אנשים, אנחנו רוצים להוציא תחת ידנו מוצר מתוקן". עוד הוסיף אשר כי "הוועדה דורשת לקבל בהקדם המיידי את התכנית הכללית שמגבש פרופ' גמזו, לא נקבל מצב של כללים בלתי הגיוניים".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו אמר כי לוח הזמנים לתוכנית הוא ל-1 לספטמבר, אך אשר דחה זאת: "לא מקובל, לא יהיה. זה תאריך מאוחר מדי".

התקנות אמורות להיכנס לתוקף הערב ב-19:00, ולפיהן במסעדות, במקומות ציבוריים, בבתי עסק ובבתי תפילה יוגבל מספר האנשים ל-20 איש בחלל סגור ללא קשר לגודל המקום, ו-30 איש בחלל פתוח, ובלבד שניתן יהיה לשמור על ריחוק של שני מטרים בין אדם לאדם.

הדיון בוועדה התקיים בהתאם לחוק, לפיו, תקנות שהותקנו לפי החוק יוגשו לוועדה של הכנסת, והכנסת תהיה רשאית לאשר את התקנות כולן או חלקן, או לא לאשרן או לשנות את תקופת תוקפן בתוך 24 שעות.

במקביל, בעקבות הלחץ ולבקשת שר הפנים אריה דרעי ושר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט כי ישיבת קבינט הקורונה תתכנס ביום חמישי כדי לדון בנושא ההתקהלויות במרחב הציבורי.

ועדת החוקה יעקב אשר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד