י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נדבק בנגיף הקורונה

אבל כבד בעולם התורה בארה"ב: ראש ישיבת טלז נסתלק לעולמו

אבל כבד בעולם התורה בארה"ב לאחר שמשיקגו מגיעה בשורה הקשה על הסתלקותו הבוקר של הגאון רבי חיים דב קלר זצ"ל, ראש ישיבת טלז בשיקגו. כפי שדוח ב'בחדרי חרדים' לראשונה בסוף חודש אדר האחרון ראש הישיבה היה מחובר למכשיר הנשמה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה

אבל כבד בעולם התורה בארה"ב: ראש ישיבת טלז נסתלק לעולמו
הרב חיים דוב קלר צילום: באדיבות המצלם

אבל בעולם התורה בארה"ב: משיקגו מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו הבוקר (שני) של הגאון רבי חיים דב קלר זצ"ל, ראש ישיבת טלז בשיקגו, והוא בן 90 בפטירתו.

כפי שדוח ב'בחדרי חרדים' לראשונה, בסוף חודש אדר האחרון ראש הישיבה היה מחובר למכשיר הנשמה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, רבים העתירו בתפילה לרפואת רבי חיים דב בן קריינדל ולמרבה הצער הוא לא הצליח להתאושש מהנגיף והשיב את נשמתו ליוצרה.

הגאון רבי חיים דב קלר זצ"ל, היה אחד מראשי הישיבות הבכירים בארצות הברית, ושימש כחבר בנשיאות אגודת ישראל באמריקה.

הוא נולד בעיר ניו יורק, ולמד בישיבת טלז לאחר שהוקמה בקליבלנד - אוהיו על ידי הגאון רבי חיים מרדכי כץ, והגאון רבי אליהו מאיר בלוך זצ"ל, כשהרב קלר היה לתלמידו המובהק של הרב בלוך.

באותן שנים התבלט רבי חיים דב זצ"ל קרב בני הישיבה, בשקידתו העצומה, ידיעותיו הרבות בכל חלקי התורה, בבהירות והבנה עמוקה, עולה על כולנה יראת ד' ואצילות המידות באופן שהקנה לו שם בקרב כלל בני התורה.

רבי חיים דב עלה ונתעלה להיות ארי שבחבורה. עד ששלחוהו רבותיו לייסד את ישיבת טלז בשיקגו שהפכה עם השנים לאחת מפארי הישיבות. במשך עשרות בשנים הרביץ תורה ויראה והעמיד אלפי תלמידים בכל קצווי תבל.

בשנת תשי"ג בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת חיה דבורה, בתו של הגאון הצדיק רבי אליעזר הלוי זצ"ל מדטרויט שכיהן ברבנות בעיירה ווארשקיי שבליטא. 

ראש הישיבה הקים את ישיבת טלז בשיקגו יחד עם גיסו ראש הישיבה הגאון רבי אברהם חיים לוין זצ"ל חבר מועצת גדולי התורה של אמריקה. יחדיו הם בנו את אחת הישיבות הנחשבות ביותר בצפון אמריקה.

במשך עשרות שנים פורסמו מאמריו בעיתונות החרדית בארצות הברית בנושאי השקפה שונים. 

הבוקר שעון ארה"ב נדם לבו, כשפטירתו משרה אבל כבד ויתמות בקרב אלפי תלמידיו בפרט וביהדות החרדית  ועולם התורה בכלל.

קשר מיוחד היה לראש הישיבה עם חצר חסידות סקווירא ועם האדמו"ר שהגיע למסור שיחה בישיבה בשיקגו, וראש הישיבה הגיע להשתתף בסעודה שלישית אצל האדמו"ר ומאוחר יותר ביקר בשיכון סקווירא. 

עם יבלחט"א האדמו"ר מסקווירא

 מסע הלוויה היום (שני) בשעה 17:00 שעון מקומי מישיבת טלז בשיקגו, ומחר בשעה 12:00 מלייקווד, בדרכה לארץ הקודש כאן ייטמן בבית החיים פוניבז' בבני ברק.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה' 

שיקגו טלז הרב חיים דב קלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד