ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

בנק הפועלים משיק מחדש את 'דן חסכן'

התוכנית החדשה כוללת סדרת תוכניות חיסכון בהוראות קבע ובהפקדות חד-פעמיות, לתקופה של עד 15 שנה, עם נזילות גבוהה ותנאים מועדפים. אלפי קופות יחולקו במהלך החנוכה בסניפי הבנק ובקניונים ברחבי הארץ

בנק הפועלים משיק מחדש את 'דן חסכן'

בנק הפועלים משיק מחדש את תוכנית החסכון המיתולוגית לילדים "דן חסכן", כמסגרת לסדרת תוכניות חיסכון והשקעה לטווח של עד 15 שנה, לגילאים השונים, עם נזילות גבוהה ותנאים אטרקטיביים. ההשקה המחודשת של "דן חסכן" הינה שלב חדש במהלך "תכנון פיננסי לחיים", שנועד להקנות ללקוחות ידע וכלים לניהול אחראי וחכם של עתידם הפיננסי.

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, אמר כי, "כחלק ממאמצינו לקדם הקניית כלים פיננסים ללקוחות הבנק, אנו מציגים כלי פעולה ייחודי נוסף – תוכנית 'דן חסכן', שמטרתה הטמעת ערכי האחריות הפיננסית בקרב ילדים ובני נוער. התוכנית נועדה ליצור אצל הדור הצעיר הרגלי חיסכון והשקעה, ההכרחיים ליצירת עצמאות כלכלית ופיננסית. כבנק מוביל, אנו משוכנעים כי ביצוע מהלך עמוק ומתמשך יכול להוביל לשינוי אמיתי בהתנהלות הפיננסית של כל הציבור בישראל", הטעים מנכ"ל בנק הפועלים.

תכנית 'דן חסכן' היא מסגרת מודרנית ועדכנית, לחינוך הפרט הצעיר לעצמאות כלכלית ופיננסית. הסיוע ללקוח בהקניית ידע, כלים פיננסים ועידוד תרבות החיסכון בישראל, הפך להיות יעד ואתגר בבנק הפועלים. לשם כך פיתח הבנק שורה ארוכה של כלים ייחודיים, שמטרתם סיוע מתמשך בהתנהלות הפיננסית של לקוחותינו, וביניהם שירות לניהול תקציב המשפחה, סדנאות בלעדיות לתכנון נבון של תקציב אישי ותקציב המשפחה ועוד.

קינן הוסיף: "בישראל קיימת מגמה של עלייה בשיעור הנכסים הפיננסים של התושבים, כחלק מהתוצר, ובסך יתרות הנכסים שבידי הציבור. עם זאת, משנת 2003, בעוד תיק הנכסים הפיננסים של תושבי ישראל גדל בשיעור ניכר, נרשמה ירידה חדה במרכיב הפיקדונות והחיסכון לטווח ארוך מתוך סך תיק הנכסים הפיננסים. אין שום ספק שהשקעה וחיסכון מתמיד, מושכל, שקול וארוך טווח חיוניים כדי להגיע לחירות פיננסית. אנו רואים עצמנו כאחראים לסייע ללקוחותינו בהתקדמות לקראת חירות פיננסית ואחריות זו מתבטאת בידע ובכלים מתאימים, המאפשרים לפרט לקבל החלטות נכונות, על סמך הנתונים העומדים לרשותו".

חנה פרי זן, הממונה על החטיבה לניהול נכסי לקוחות בבנק הפועלים, אמרה שהמגמה המרכזית המאפיינת את התנהגות ציבור החוסכים היא התמקדות, בעיקר, בהשקעות לתקופות קצרות מאוד, של עד חודש, אבל בפועל חלק ניכר מהלקוחות מתמידים בהפקדה הזו לטווח ארוך, כך שהגדלת מרכיב החיסכון ארוך-הטווח יכולה להגדיל באופן משמעותי את התשואה ללקוח. לדברי פרי זן, "תוכניות החיסכון הניבו תשואה ממוצעת נאה לאורך השנים (כ-6.1% לשנה בממוצע, בעשר השנים האחרונות), בהשוואה למגוון אפיקי השקעה. לכן, מהלך מתמשך של עידוד תרבות החיסכון לטווח ארוך, יכול להניב תוצאות חיוביות ולאפשר לכל הלקוחות להשתמש באופן אחראי וחכם בחסכונותיהם – לעתיד הילדים (לימודים, בר מצווה, חתונה), להגשמת מטרות בחיים (החלפת רכב, שדרוג דירה) ולהבטחת הפרישה. הפקדה חודשית של 300 שקל לאורך 10 שנים בריבית של 3% לשנה, תניב בסוף התקופה חיסכון של כ-42 אלף שקל".

לילך אשר טופילסקי, הממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים: "הרגלים מילדות הם הרגלים לחיים. 'דן חסכן' של 2009 הוא נכדו של 'דן חסכן' המפורסם של שנות החמישים, שהמבוגרים בינינו זוכרים בגעגועים. התוכנית החדשה שמציג בנק הפועלים רחבה יותר ואינה מתבססת על איסוף 'פרוטה לפרוטה' שאפיין את 'דן חסכן' של אז. היא תכנית לחינוך האוכלוסיה הצעירה להשגת חירות ואחריות פיננסית, ומתן כלים, להם ולהוריהם, להתנהל בצורה נכונה יותר ומתוכננת יותר".

לדברי אשר טופילסקי, התכנון לקדם את ערכי תכנון פיננסי לחיים יכלול גם שורה של מהלכים במערכת החינוך, בין היתר מפגשים שיקיימו עובדי הבנק במסגרות לא-פורמליות עם תלמידי בתי ספר בנושאי מושגי יסוד בבנקאות ועידוד החיסכון, והשתלבות במערכי החינוך לניהול כספים וכלכלה נבונה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד