כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ראש השנה וסוכות בבית?

משנה גישה: פרופ' גמזו תומך בסגר במהלך החגים

מחשש להתפרצות שלישית גדולה יותר בחגי תשרי, פרופ' גמזו שאינו חסיד של סגרים, נכנע וצפוי להמליץ לשרי הקבינט להטיל סגר בחגי תשרי. מה יכלול הסגר ואיך הוא ישפיע עלינו

משנה גישה: פרופ' גמזו תומך בסגר במהלך החגים
חג הסוכות בחצר הקודש צאנז צילום: משה גולדשטיין

פרופ' רוני גמזו, ראש פרויקט 'מגן ישראל' למיגור הקורונה, שינה את גישתו וצפוי להמליץ לקבינט הקורונה על הטלת סגר במהלך החגים הקרבים ובאים. גם בתדריך שמסר לכתבים החרדים מוקדם יותר היום, אמר גמזו כי הממשלה לוחצת עליו להכין תכנית הכוללת את החרפת ההגבלות.

כפי שדיווחה הערב (שני) העורכת הכלכלית של חדשות 12, קרן מרציאנו, שינוי נרשם בגישתו של פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, אשר מבין שיהיה קושי משמעותי להוריד את נתוני התחלואה בעזרת הכלים הקיימים ולכן יהיה צורך בהגבלות משמעותיות יותר. זאת, על רקע האתגרים שמציב לוח השנה - פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר ובגנים, החזרה ללימודים מלאים בישיבות, חגי תשרי וההתקהלויות הצפויות.

פרופסור גמזו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מעדיפים שנקיטת צעדי המגבלות תיעשה בחגים. בחמישי הקרוב צפוי גמזו להציע מגבלות נרחבות לקבינט הקורונה בין היתר צמצום התקהלויות בבתי הכנסת בחגים, סגירת בתי מלון ואטרקציות תיירותיות בחודש החגים, הגבלות תנועה בימי החגים בדומה לסגר פסח בחן הערים, אולי אפילו החזרת מגבלת 100 המטרים והמלצה לקיום ארוחות חג במסגרת המשפחה הגרעינית בלבד.

פרופסור גמזו התייעץ עם אנשי כלכלה בכירים לגבי מועד הטלת המגבלות. אלה המליצו לו לנסות ולדחות את הצעדים הללו כמה שיותר לתקופת החגים שבה ממילא הפעילות הכלכלית מצומצמת יותר - זאת ע"מ למנוע פגיעה נרחבת יותר.
יש לסייג ולציין כי גם לאחר שההמלצות יובאו בחמישי הקרוב לקבינט הקורונה נראה כי לא יצביעו עליהן בישיבה הקרובה.

סגר הימים הנוראים רוני גמזו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד