י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"היתה סכנה"

אייכלר: זו הסיבה שהצבעתי בעד החוק לדחיית התקציב

סיעת יהדות התורה נחצתה אמש במליאת הכנסת, כאשר אייכלר הצביע בעד החוק לדחיית תקציב המדינה במאה ימים נוספים. לאור הביקורת והרמת הגבות הסביר אייכלר את מעשהו: "הליכוד וכחול לבן צריכים לדעת שזה לא הזמן להתווכח על זוטות של חד שנתי או דו שנתי. יש להעביר את התקציב מיד"

אייכלר: זו הסיבה שהצבעתי בעד החוק לדחיית התקציב
ליצמן ואייכלר צילום: Yehuda Haim/Flash90

הסיעה נחצתה בהצבעה על החוק הדוחה את מועד העברת התקציב במאה ימים נוספים. ח"כ ישראל אייכלר שהצביע בעד החוק לדחיית התקציב בניגוד לחבריו בסיעת 'אגודת ישראל', נימק במליאה את החלטתו, כשהוא טוען כי יש להביא בהקדם תקציב ישיבות.

"האמת היא שהייתי רוצה להצביע נגד החוק, משום שהממשלה לא העבירה את התקציב לישיבות. וכשלא מעבירים תקציב עושים עוול למאות אלפי אנשים בנוסף לעולם הישיבות. הממסד השלטוני מסתדר עם התקציב הישן", הסביר אייכלר.

"אלו אנשים שמקבלים ונהנים מבסיס התקציב, כך גם שכרם של אנשים שעובדים במגזר הציבורי. אבל יש הרבה אנשים אחרים שהם פשוט מורעבים כשאין תקציב. לכן עקרונית לא מגיעה לממשלה אורכה נוספת".

אייכלר המשיך ואמר: "אולם אנחנו נמצאים בתקופה קשה מאוד של קורונה. מאות נפטרים, חולים קשים, רבבות נדבקים, זה לא הזמן ללכת לבחירות. אמרנו את זה הרבה פעמים וכל אחד מבין את זה. רק כל אחד מאשים את השני, ולא מצליחים להסתדר".

"ולכן כשהייתה סכנה שהחוק לדחיית התקציב ייפול על חודו של קול, ונלך שוב לבחירות, הצבעתי בעד החוק. זאת כדי לאפשר העברת תקציב. אבל לא לאפשר למשוך זמן. הליכוד וכחול לבן צריכים לדעת שזה לא הזמן להתווכח על זוטות של חד שנתי או דו שנתי. יש להעביר את התקציב מיד", אמר.

אייכלר סיים את דבריו בהסבר כי "זה שאפשרנו לממשלה אורכה בעוד כמה שבועות, זה לא אומר שמותר להמשיך בעוול למיליוני אזרחים. ובעיקר יש להעביר תקציב לישיבות מיד במקום ללכת לבחירות בלי תקציב. אם הממשלה תלך לבחירות בלי תקציב זה יהיה חטא שלא יסולח".

ישראל אייכלר יעקב ליצמן תקציב המדינה תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד