י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות התלונות הרבות

הח"כים החרדים דורשים להעלות את הנחיות התפוסה באוטובוסים ל-75%

שגרת התחבורה הציבורית בעידן הקורונה: ההנחיה על תפוסה של מקסימום 50% באוטובוסים גוררת תלונות רבות מצד נוסעים שאינם יכולים להשתמש בשירותי התחבורה במשך שעות • בדיון מיוחד שהתקיים אמש בוועדה לפניות הציבור דרשו החכ"ים החרדים להעלות את מספר הנוסעים המותר, ובכך גם למנוע הדבקה מיותרת ברציפי הנוסעים

הח"כים החרדים דורשים להעלות את הנחיות התפוסה באוטובוסים ל-75%
ממתינים לאוטובוס בבני ברק, אילוסטרציה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יעקב טסלר קיימה אמש דיון מיוחד בהשתתפות סגן שרת התחבורה ח"כ אורי מקלב, בנושא השירות לנוסעים בתחבורה ציבורית תחת מגבלות הקורונה.

הדיון כונס בעקבות פניות של נוסעים רבים שטענו כי נותרו זמן רב בתחנות האוטובוס בעקבות המגבלות שהוטלו על מספר הנוסעים בשל משבר הקורונה.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב טסלר פתח את הדיון ואמר כי ללשכתו הגיעו פניות רבות של נוסעים בתחבורה הציבורית שחוו קשיים בהגעה ממקום למקום. "בגלל מגבלות הקורונה משרד הבריאות הורה להפעיל את התחבורה הציבורית בתפוסה של 50%. בפועל אנשים יוצאים לתחנה, מתכננים נסיעה וזמני הגעה , אך נאלצים להישאר בתחנות במשך שעות ארוכות בציפייה לקו האוטובוס שייקח אותם ליעד. קיימים מקרים שנוסעים נשארים בתחנה כי לא הצליחו לעלות על האוטובוס האחרון".

ח"כ טסלר קרא למשרד הבריאות ולמשרד התחבורה להעלות את התפוסה באוטובוסים מ-50% ל-75% ובכך גם למנוע התקהלות והדבקה ברציפי הנוסעים.

ח"כ אורי מקלב אמר כי "הנחית הממשלה כיום היא כי השירות אינו לבילויים, במצב הנוכחי אנו לא יכולים להבטיח לנסוע שירות סדיר כאשר יחזור, עם תחילת ימי בין הזמנים ראינו עליה גבוהה מאוד בביקושים לתחבורה ציבורית וקשה לדעת לצפות מראש מתי יהיה ביקוש גדול, ההנחיה שלנו היום היא לתגבר ככל האפשר את קווי השירות, אנחנו לא משאירים אף אחד בתחנה בלילה".

"רק הבוקר יצאו למעלה מעשרה אוטובוסים מהר חוצבים למירון, הלילה הוצאנו ארבע עשר אוטובוסים בשעה בקו 422 לבני ברק, כאשר ביום רגיל יוצאים ארבעה אוטובוסים בשעה, אנחנו מסיעים יותר מעשר אלף נוסעים ביום מהריכוזים החרדים לצפון הארץ - גידול של יותר משלוש מאות אחוזים מהשגרה, העלנו משמונים נסיעות יומיות לארבע מאות נסיעות יומיות מהריכוזים החרדים לצפון".

הוא הוסיף כי "אנו מקימים מוקד חירום מרכזי שיוכל לתת שירות בזמן אמת לחברות ולנוסעים, מוקד שיהיה בסמכותו לתת שירות ולהוציא קווי שירות או לתגבר במידת הצורך, כך אנחנו נוכל לקבל בזמן אמת את תמונת המצב ולא רק בדיעבד".

קורונה יעקב טסלר אורי מקלב תחבורה ציבורית הוועדה לפניות הציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד