ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פעילות נגד המיסיון

שדרות סוערת: מחאה נגד כנסיה שמנצלת המצב הביטחוני להמרת דת

הטרור העזתי אמנם חוזר לשדרות בימים אלו, אבל מה שמדאיג את התושבים הוא טרור מיסיונרי – מוקד הטפה לנצרות שפועל בעיר • בפניה לתורמים מחו"ל מתאר המיסיונר המפעיל את המקום: באווירת האלימות הוצבנו כדי להפיץ את הנצרות • ביד לאחים מיהרו לארגן כנס מחאה וזעקה, ורבני העיר הבטיחו: לא ננוח ולא נשקוט עד שהמיסיון יעזוב את העיר • פעיל בולט מאוד בקרב קהילת דוברי הרוסית בעיר גויס לפעילות הסברתית בקרב יהודים שנפלו לכת

שדרות סוערת: מחאה נגד כנסיה שמנצלת המצב הביטחוני להמרת דת
המחאה בשדרות צילום: דוברות יד לאחים

בימים בהם שדרות חוזרת לכותרות סביב המתח הביטחוני בעוטף עזה שכולל ירי טילים והפרחת בלוני נפץ ותבערה לעבר העיר וסביבותיה, נראה כי מה שבאמת מטריד את מנוחתם של תושביה הוא פעילותו של מוקד מיסיונרי להמרת דתם.

תחילתו של הסיפור כאשר במסגרת שיעור תורה שמוסר שליח חב"ד בעיר, הרב משה-זאב פיזם סיפר לו אחד המשתתפים בהתרגשות כי הוא נסע לטבול בנהר הירדן. חששו של הרב התעורר וכשהוא ביקש לשמוע פרטים נוספים הוברר כי אדם בשם מיכאל בינר הפועל בעיר עם עולים מברית המועצות אחראי לטיול לנהר ירדן שבמהלכו טבלו 50 תושבים באתר הטבלה נוצרי ידוע. הרב פיזם מיהר להכניס את יד לאחים לעובי הקורה ומבדיקה מעמיקה עלה כי בינר הוא אכן מיסיונר פעיל. מבדיקת הארגון עלה עוד כי בינר מפעיל באזור התעשייה בעיר כנסיה שבה נערכים הטפות להמרת דת עם התושבים, תוך ניצול המצב הביטחוני הרעוע.

פעיל יד לאחים שנכנס למקום גילה כי מלבד ספרייה ואולם מרווח לסעודות, מוקמה במרכז האולם הגדול במה ועליה דוכן נאומים למרצה – ומולה מאות כסאות עבור התושבים שמגיעים לשמוע הטפות דת נוצריות.

עוד הוברר כי באתר של המיסיונר, בפניה לתורמים בחו"ל בשפה האנגלית, נראה בבירור כיצד הוא עושה שימוש מכוער בניצול המצב הביטחוני המעורער, לטובתו. בין היתר כותב בינר: "שדרות מכונה לשמצה 'בירת מחסה הפצצות של העולם' בגלל מקלטי הפצצה הרבים שחלקם בנויים בצורה של אזורי משחק לילדים בגני שעשועים בבתי ספר. באווירת אלימות זו הציב אותנו יש"ו כמגדלור של אור לחלוק את הבשורה ...נקראנו להיות אור בחושך ולהביא תקווה ושלום למדוכאים בשם יש"ו'". בתזה הנוצרית, הכוונה במילים "לחלוק את הבשורה" היא להפיץ את הנצרות ולפעול להמרת דת.

ביד לאחים מיהרו לשלב ידיים עם הרב פיזם ועם רבנים נוספים בעיר ואירגנו כאמור עצרת מחאה מול המוקד המיסיונרי. בעצרת הדגישו רבני העיר כי שדרות לא תנוח ולא תשקוט עד שמוקד ההטפה המיסיונרי ייסגר על מנעול ובריח. "הטרור המיסיונרי הנעשה במתק שפתיים ובדרכי מרמה, מפחיד ומסכן אותנו הרבה יותר מאשר הטרור מעזה. כיפת הברזל הרוחנית שלנו היא סילוקה של העבודה זרה הזה מהעיר" הכריזו.


תיעוד מהמחאה • קרדיט: דוברות יד לאחים

במקביל לפעילות המחאה הגישו כמה מתושבי העיר תלונה במשטרה נגד המיסיונר בינר, שכן בהעניקו טובות הנאה שאותן הוא מנצל להטפה לנצרות הוא עובר על סעיף 174 א לחוק העונשין. לפי החוק: "הנותן או מבטיח לאדם כסף, שווה כסף, או טובת הנאה חומרית אחרת כדי לפתות אותו להמיר דתו או כדי שיפתה אדם אחר להמיר דתו, דינו – מאסר שלוש שנים".

ביד לאחים אומרים: נוסף לפעילות המחאה מול המוקד המיסיונרי, גייסנו בימים אלו פעיל מרכזי מאוד מהקהילה דוברת הרוסית בעיר, כדי שיקיים ביקורי בית בקרב משפחות שנפלו לכת ויסביר להם את הסכנה שבדבר. אנו תקווה שהמיסיונרים יבינו כי תרמיתם התגלתה והם יעזבו את העיר במהרה.

 

יד לאחים שדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד