י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לילה לבן וטעים

אומנם שבועות הוא החג המזוהה עם גבינות ודברי חלב, אך לא תמיד צריך לחכות עד הגעתו כדי לערוך ערב שכולו יין וגבינות. החלטתם על מפגש חברי בסגנון ערב חלבי, הנה כיצד תכינו ערב שכולו לבן וטעים במיוחד

לילה לבן וטעים
גבינות משובחות צילום: pexels

קינוח על טהרת הגבינה

בסיומה של כל ארוחה נהדרת, אנו רוצים להתפנק בביס מתוק. מה יתאים יותר לקנח עימו מאשר עוגת גבינה אפויה ונימוחה עם טעם משכר ומתקתק בפה. תוכלו להוסיף לעוגה רוטב של פירות יער שהחמצמצות שלו תשבור את טעמה המתוק של העוגה, או דווקא להגישה עם רוטב תותים עדין אשר ישתלב בעדינות עם מרקמה של עוגת הגבינה. אפילו אם תחליטו להגישה כפי שהיא, זהו קינוח הולם לסיום ארוחה נהדרת.

הכנות ראשוניות לערב הגבינות והיין שלכם

ראשית, עליכם לבחור את הגבינות אשר תגישו בערב זה. תמיד כדאי להתחיל מהגבינות המוכרות והאהובות ומשם להתפתח אל טעמים ומחוזות חדשים. חשוב שאת הגבינות תגישו על פלטות הנוחות לחיתוך כגון פלטות עץ, ולצידן יונחו סכינים המיועדות לחיתוך גבינות קשות וסכינים המיועדות למריחה של גבינות רכות.

לגבי היין, חשוב לבחור יינות משני הסוגים הן אדומים והן לבנים. גם יינות מבעבעים מחמיאים מאד לערב גבינות, ותוכלו אף לשלב יין רוזה למי שדווקא מעדיף את הטעם הזה על החך. לסוגייה זו יש לתת את הדעת, שכן חשוב להתאים את סוג היין לסוג הגבינה, על אחת כמה וכמה בערב שלם המוקדש ליין וגבינות. וודאו שיש ברשותכם שמפניירות שבהן תוכלו להניח את היינות הזקוקים לקירור במהלך הערב, וגם הקפידו לרכוש בקבוקי מים או מים מוגזים עדינים לניקוי החך.

התאמת סוגי היינות לסוגי הגבינות

גבינות קשות שצבען נע בין צהוב לכתום והן בשלות כגון: צ’דר, פרמיג’אנו־רג’יאנו, חלומי, פיקורינו ומנצ’גו. הן הגבינות הטובות ביותר לשילוב עם יין אדום.

גם גבינה מיושנת תתאים ליין אדום מיושן אשר שהה בחבית זמן ממושך שכן הטעמים המיושנים משלמים האחד את השני.

יין לבן דווקא יהלום גבינות טריות עדינות כגון: ריקוטה, פטה, ברי, גבינות עיזים ומוצרלה. ככל שהיין הלבן שאותו בחרתם יהיה בעל גוף עשיר יותר כך תוכלו לאזן את טעמו עם הגבינות השונות.

ליין מתוק נשלב דווקא את הגבינות הכחולות החריפות אשר טעמן הדומיננטי זקוק ליין שיאזן אותן. יין פורט ישתלב נפלא עם גבינת רוקפור או דנאבלו, בעוד יין חצי יבש כמו הגוורץ יחמיא לטעמה העז של גבינת הסנט מור.

ואם אתם מעוניינים בגבינות אשר לא יגבילו אתכם מבחינת יינות ויתאימו לשני הסוגים תוכלו לבחור בגבינות הבאות: אמנטל, גרוייר, גבינת אדם וגאודה שאינה מיושנת.

עריכת השולחן באופן הנכון

שולחן של גבינות יין יש לערוך באופן המתאים לכך, כאן לא יתאימו צלחות גדולות כמו של ארוחה אלא דווקא צלחות קטנות עם מזלגות קוקטייל המתאימות לאופי האירוע. כמו כן, וודאו שיש לכם כמות מספקת של מפיות קוקטייל וקיסמים למכביר. הניחו קערה ייעודית להשלכת הקיסמים המשומשים כדי שהאורחים לא יניחו אותם על השולחן עצמו.

את הגבינות עצמן מומלץ להניח על פלטות עץ אשר יקלו את חיתוך הגבינה, אם אתם חותכים מראש את הגבינות לפרוסות או קוביות, תוכלו להגישן על גבי צלחות יפות או מגשי אירוח מעוצבים. כמו כן, כדאי להניח על השולחן גם פירות טריים של העונה אשר יחמיאו לטעמן של הגבינות, משמשים ותאנים גם פירות יער על כל גווניהם. בנוסף תוכלו להגיש בגזרת הממרחים דבש, מגוון ריבות, חומוס ומטבלים נוספים לצד זיתים במרינדה מלפפון עם בליטות, אגוזים ושקדים. גם קרקרים קטנים, ולחמים בעלי טעם עדין. עדיף להמנע מלחמים עם עשבי תיבול, או חתיכות של פירות כדי שטעמם לא יאפיל על טעם הגבינות. ואפילו תוכלו להגיש סושי.

אילו גבינות כדאי להגיש?

בערב זה כדאי להציע לאורחים מבחר רחב של גבינות הן קשות והן רכות. הנה כמה המלצות לגבינות נפלאות שתוכלו להגיש לאורחים.

גבינות קשות: פרמיג’אנו־רג’יאנו, צ'דר, גרוייר, מנצ'גו, פיקורינו, פרמזן, פטה, גבינה צפתית, גאודה, רוקפור ועוד.

גבינות רכות: ברי, קממבר, ריקוטה, גבינת שמנת – פילדלפיה, סנט מור, גבינת עיזים, בולגרית מעודנת ועוד.

בנוסף תוכלו אף להוסיף לשולחן הגבינות שלכם גם גבינות טבעוניות ובכך לאפשר לכל האורחים שלכם ליהנות מערב טעים, מושקע ולבן במיוחד.

 

 

 

 

 

גבינות עוגת גבינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד