י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בניגוד לפרסומים

בלשכת רה"מ מכחישים כי ישראל אישרה לאיחוד האמירויות לרכוש מטוסים צבאיים

הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות: אחרי שהבוקר נטען כי ישראל הסכימה על מכירת מטוסי F35, לאיחוד האמירויות, בלשכת ראש הממשלה מכחישים את הדיווח • "רה"מ הביע בצורה מפורשת את התנגדותה של ישראל כבר ב-7 ליולי"

בלשכת רה"מ מכחישים כי ישראל אישרה לאיחוד האמירויות לרכוש מטוסים צבאיים
נתניהו עם ה F35 צילום: Kobi Gideon\\פלאש 90

בתגובה לפרסומים הבוקר כי ישראל הסכימה לאיחוד האמירויות לרכוש מטוסי F35, בלשכת ראש הממשלה דוחים את הפרסומים ומבהירים כי ההסכם בין ישראל לאמירויות לא כולל מכירת מטוסים צבאיים.

בלשכת ראש הממשלה הבהירו בשעה האחרונה כי "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות".

"מלכתחילה", ציינו בלשכת ראש הממשלה, כי "ראש הממשלה התנגד למכירת F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל".

עוד נטען כי "ראש הממשלה הביע עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני והיא לא השתנתה. ההתנגדות העקבית למכירת מטוסי F35 קיבלה משנה תוקף בתאריך ה-2 ביוני לאחר שראש המל"ל שוחח לבקשת רה"מ עם מפקד חיל האוויר האלוף נורקין".

"בשיחה של ראש הממשלה עם השגריר האמריקני פרידמן ב-7 ביולי, רה"מ הביע בצורה מפורשת את התנגדותה של ישראל למכירת מטוסי F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינה כלשהי במזרח התיכון, כולל במסגרת הסכמי שלום.

בנוסף, ב-8 ביולי שיגר ראש הממשלה מכתב למזכיר המדינה פומפאו, באמצעות השגריר פרידמן, בו הבהיר ש"עמדתה של ישראל תקפה גם בעקבות השגת הסכמי שלום", עוד נמסר כי גם שר הביטחון גנץ עודכן בעמדה זו ב-29 ביולי.

בלשכה מסיימים ומבהירים כי "הסכם השלום עם איחוד האמירויות לא כולל שום סעיף בנדון, וארה"ב הבהירה לישראל שהיא תקפיד תמיד לשמור על היתרון האיכותי של ישראל".

 

מטוס צבאי איחוד האמירויות דיויד פרידמן מייק פומפאו לשכת ראש הממשלה הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד