ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"אני לא עובד אצל נתניהו"

עם שחרורו מביה"ח: הקרע מחריף; גנץ תוקף את פרטי ההסכם

מבית החולים - לשגרת המאבקים: גנץ כינס הבוקר את העיתונאים ותקף את נתניהו על כך שלא עדכן את שותפיו להנהגה בדבר ההסכם עם האמירויות "בחיים לא הדלפתי דבר" • על הפרסומים בנושא מכירת המטוסים והכחשת לשכת רה"מ: "לא טוב שהמטוס מסתובב במקומות אחרים"

עם שחרורו מביה"ח: הקרע מחריף; גנץ תוקף את פרטי ההסכם
בני גנץ צילום: דוברות שר הביטחון

ברקע הקרבות הפוליטיים ולאחר שראש הממשלה הודה כי לא עדכן את שותפיו שר הביטחון ושר החוץ בדבר ההסכם שגובש עם האיחוד האמירויות, שר הביטחון תוקף היום (שלישי) את ראש הממשלה על התנהלותו סביב ההסכם.

גנץ כינס הבוקר את העיתונאים עם שחררו מבית החולים לאחר שעבר ניתוח בגבו, בראשית דבריו התייחס לדיווחים שכבר הוכחשו על ידי ראש הממשלה, לפיהם ישראל הסכימה לרכוש לאיחוד האמירויות מטוסי f35.

השר גנץ אמר "ההסכם עם האמירויות הוא חשוב ובעל פוטנציאל להתפתחות אזורית מאוד רצויה למדינת ישראל. חשוב להבין שחוסנה של ישראל תלוי בשני מאמצים - מאמץ החתירה לשלום, והקפדה ללא פשרה על העליונות הביטחונית בכל מקום במזרח התיכון. אני מתכוון לתמוך במאמץ החשוב הזה יחד עם משרדי הממשלה האחרים, ולעשות זאת תוך הקפדה על הבטחת השיקולים והאינטרסים הביטחוניים של ישראל".

בהתייחס לפרסום מלשכת רה"מ על מכירת המטוסים אמר גנץ, "ראש הממשלה עדכן אותי רק לאחר ההסכם, ולכן לא יכולתי לדעת", תוך שהוא מציין כי "הקשרים שלנו עם מדינות המפרץ לא זרים לי, עסקתי בהם והייתי מעורב בהם קונקרטית. אני חוזר ומדגיש, סוגיית היתרון הייחודי של ישראל היא דבר שמוכר לי לאורך שירותי הצבאי כנספח הגנה, כסגן רמטכ"ל וכרמטכ"ל. שאף אחד לא יספר לי סיפורים מה אפשר ומה אי אפשר - אסור לקחת סיכונים ביטחוניים".

בדבריו הבהיר גנץ כי "צריך לקדם את ההסכם הזה, אני אשוחח עם שר הביטחון של האמירויות, נוודא שהאינטרסים הביטחוניים שלנו נשמרים. צריך לעשות הסכם שלום תוך גילוי אחריות ביטחונית. מטוס אף-35 הוא החזק ביותר בעולם, לא טוב שהוא מסתובב במקומות אחרים. צריך לוודא שהאינטרסים שלנו מתקיימים באופן קונקרטי, לרדת לסעיפים ולוודא שנותנים פתרון ביטחוני לכל אתגר. כל עוד אני שר הביטחון, לא יזוז פה דבר ללא תיאום וחשיבה ביטחונית".

במענה לטענת ראש הממשלה על כך שלא עשכן את שותפיו שרי החוץ והביטחון בדבר ההסכם מחשש כי הדבר יודלף לאירן, תקף גנץ ואמר "זה לא תקין שלא עודכנו. בחיים לא הדלפתי דבר, שאני רוצה לדווח משהו אני קורא לכם. הדלפות זה עניין של אנשים אחרים ואני לא מתעסק בקרדיטים. אם אפשר לקדם הסכם שלום עבור מדינת ישראל ואני צריך לבלוע טיפת רוק, לא אכפת לי, אבל אני לא רוצה שהביטחון ייפגע".

בהתייחסו למצב הפוליטי ולמו״מ המתנהל בין הליכוד לכחול לבן אמר יו״ר כחול לבן גנץ, "נכנסתי לממשלת האחדות לא כדי לעבוד אצל נתניהו או לדאוג לנתניהו אלא לשרת את מדינת ישראל. עשינו הסכם קואליציוני שמתוכו נולדה הממשלה", הוא הוסיף, כי "זהו הסכם עבור החברה הישראלית בתקופה הכי קשה שלה ומי שרוצה להעמיד אינטרסים אישיים מול אינטרסים של המדינה- החברה לא תסלח לו".

בני גנץ ביבי נתניהו הסכם שלום איחוד האמירויות מטוס קרב אדיר F35

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד