י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת הסלמה?

בחמאס מעלים את הדרישות; גנץ: 'משחקים באש'

בניסיון למנוע הסלמה ברצועת עזה, גורמים בינלאומיים ובראשם המודיעין המצרי מנסים לתווך בין ישראל לחמאס • בעזה מנסים למתוח את החבל ומעלים את הדרישות מישראל בתמורה להפסקת הטרור מהרצועה • שר הביטחון בני גנץ: "חמאס משחק באש, אדאג שהאש תופנה אליו"

 בחמאס מעלים את הדרישות; גנץ: 'משחקים באש'
פלסטינים מפריחים בלונים מהרצועה צילום: רשתות ערביות

בימים האחרונים גברה המתיחות בגבול הדרומי, עם חזרתם של הפרחות בלוני התבערה מהרצועה וההפגנות הליליות על גדר הגבול, בהן מאות פלסטינים משליכים רימונים ומטענים לעבר כוחות צה"ל. מחשש להסלמה במצב, גורמים בינלאומיים פועלים בימים אלו לתווך בין ישראל לחמאס במטרה להרגיע את את הרוחות.

אמש (שני) הגיעה משלחת של אנשי המודיעין המצרי לרצועת עזה ונפגשה עם בכירי חמאס בניסיון להגיע להבנות. עיקר המחלוקת עד כה הייתה הכנסת המעבר הקטארי לרצועה. אלא, שעל פי דיווחים בתקשורת הערבית, בחמאס העלו את הדרישות. הבוקר, מדווח העיתונאי ירון שניידר מפי העיתון 'אל אחבאר' הלבנוני, כי רשימת הדרישות שהוצגה על ידי בכירי החמאס, מבוססת על הבנות הרגיעה מאוקטובר 2018, שעיקרן הרחבת שטח הדיג, שיפור תשתית החשמל ברצועה, היתרים לאספקת סחורות ולכניסת פועלים לישראל וכן הקמת שני אזורים תעשייתיים.

אתמול דווח ב'ויינט' מפי מקורות פלסטינים, כי חמאס דורש שהמענק הקטארי יוכפל ויחולק ל-200 אלף משפחות, במקום 100 אלף כיום. על פי "אל אחבאר", בחמאס הודיעו למשלחת כי סבלנותם פקעה וכי צעדי ההסלמה לאורך הגדר יימשכו, עד להסגת הסכם חדש העונה על הדרישות. עוד נמסר כי הפלגים הפלסטיניים "מוכנים להסלמה, ואינם חוששים ממערכה גדולה".

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ התייחס היום לאחר שחרורו מבית החולים למתיחות הביטחונית. "אנחנו נמצאים בדריכות ובמוכנות בכל הזירות בצפון, במרכז ובדרום. חמאס משחק איתנו באש, אני אדאג שהאש תופנה אליו והמשוואה הזו תשתנה לאלתר". באשר למצב בגבול הצפון אמר גנץ: "אנחנו דרוכים ומוכנים, אם מישהו יפגע במי מחיילי צה"ל - זה מאוד יכאב לצד השני. לבנון עברה חוויה קשה מאוד בנמל בביירות', ולצערי היא עשויה לעבור חוויות נוספות כאלו במקומות אחרים בשל הפעילות של חיזבאללה."

אמש, פרצו בעוטף עזה למעלה מ-40 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה. חלק מהשריפות גרמו לנזקים כבדים לשטחים חקלאיים. לוחמי כיבוי האש בסיוע לוחמי צה"ל, אנשי רשות הטבע והגנים וקק"ל פעלו בכל היממה במטרה למנוע את התפשטות השריפות.

בנוסף, אמש נחת בלון תבערה בגן ילדים בשדרות שבנס היה ריק מאדם. כתוצאה מכך התלקחה שריפה שגרמה לנזקים גדולים. חוקר שריפות אישר כי הדליקה פרצה כתוצאה מבלון תבערה. גם הבוקר נמשכות השריפות בעוטף עזה. מוקדם יותר דווח על בלון תבערה שנחת בחצר בית בשדרות וגרם לנזק.

בשעה זו פועלים עובדי קק"ל יחד עם צווי כיבוי האש ורשות הטבע והגנים בשלושה אירועי שריפה במקביל, שניים ביער כיסופים ואחד ביער בארי. מאז שעות הבוקר טיפלו אנשי הביטחון של המועצה האזורית אשכול ב-4 מקרים בהם זוהו חפצים חשודים המחוברים לבלונים בשטח המועצה. שניים נמצאו שליליים ולא היוו סיכון ולשניים נדרש נטרול על ידי חבלן, אחד בצומת כניסה ליישוב ואחד בשטח חקלאי.

הלילה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל תשתיות תת-קרקעיות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בצה"ל הבהירו, כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום. יצוין, כי זהו הלילה השביעי ברציפות בו ישראל תוקפת יעדי טרור ברצועת עזה.

חמאס מצרים בלוני תבערה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד