י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מופע כן, תפילה לא

אפליית בתי הכנסת תימשך? אולמות התרבות יפתחו במתווה מקל

במשרד התרבות הגיעו לסיכום עם אנשי משרד הבריאות על מתווה שיאפשר את פתיחת אולמות התרבות. מדובר במתווה מקל שפרטיו האחרונים נסגרים בשעות אלו • האם בתי הכנסת יזכו להקלה דומה?

אפליית בתי הכנסת תימשך? אולמות התרבות יפתחו במתווה מקל
תפילה ברחובה של עיר צילום: פלאש 90\\יונתן זינדל

במשרד התרבות מעדכנים היום (שלישי) כי אולמות התרבות יפתחו ב-1 בספטמבר בכפוף למתווה מקל שמתיר התקהלויות לפי גודל שטח אולם התרבות, תוך שמירה על 2 מטר בין משתתף למשתתף.

על פי משרד התרבות, בתום שיחות עם אנשי משרד הבריאות, סוכם כי אולמות התרבות יפתחו ב-1.9 על פי מתווה הרמזור שמגבש פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו ובהתאם לנתוני התחלואה.

פרטי המתווה טרם ידועים, אך במשרדי הבריאות והתרבות מעדכנים כי הם ממשיכים כל העת בשיחות על פרטי המתווה האחרונים, שיאפשרו את פתיחת האולמות, לרבות קביעת מספר המשתתפים ואחוזי התפוסה.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר הבוקר בוועדת הקורונה בכנסת: "נפריד בין התקהלות בחלל סגור או בשטח פתוח, נפריד בסוג הפעילות, והתחשבות לפי גודל החלל הסגור (תפוסה או מרחק 2 מטר). מתווה זה יחל לפעול ב 1 בספטמבר ויכלול מופעי תרבות".

טרם ברור האם בתי הכנסת יקבלו היתרים מקלים כפי אולמות התרבות, שכן יש בתי כנסת שמכילים אפלי מקומות, ולבטח אפשר לקיים שם תפילות בהשתתפות מאות תוך הקפדה על ריחוק של שני מטרים, כשנכון לשעה זו מוגבלים בתי הכנסת לעד 20 מתפללים.

על פי הפרסומים, הפרויקטור רוני גמזו אמר, כי ההגבלות יחולו על בתי הכנסיות גם במהלך הימים הנוראים.

קורונה תרבות רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד