י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תחזית הבלהות מתמוססת?

נתון מפתיע מאוסטרליה: החורף החל; אפס מקרי מוות משפעת

בעולם מודאגים מהשילוב של שפעת וקורונה שאמורה על פי החשש לגרום לקריסת מערכות הבריאות. אך הנתונים המגיעים מאוסטרליה, שנמצאת כבר בעיצומו של החורף, מפתיעים: אף מקרה של מוות לא נרשם במדינה • ומה ההסבר לכך?

נתון מפתיע מאוסטרליה: החורף החל; אפס מקרי מוות משפעת
הנפטר הראשון בישראל מקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תחזיות האימים היו תלושות מהמציאות? הנתונים המגיעים מאוסטרליה מצליחים להפתיע את רשויות הבריאות בכל העולם. לפי הנתונים העדכניים, בשלושת החודשים האחרונים, בהם שורר חורף במדינה הנמצאת בחציו השני של הכדור, לא נרשם אף מקרה של מוות במדינה. עם זאת, ההסבר הקיים לתופעה מלמד שיש אולי כן ממה לחשוש.

בעולם נערכים היום לגל השני או השלישי של הקורונה, כשהחשש הוא מפני השילוב המסוכן של קורונה בנוסף לשפעת. בעולם חרדים ממצב שבו השפעת, שבכל שנה גורמת לתפוסת יתר במחלקות הפנימיות, תבוא יחד עם הקורונה והדבר יביא להשבתתם של בתי החולים ולקריסת מערכות הבריאות.

גם בישראל חרדים מתרחיש האימים הזה, ממנו מזהירים בכירי מערכת הבריאות מאז ימי הגל הראשון. החשש הוא שבתי החולים שבלאו הכי נמצאים רגע אחד לפני קריסה בעונות חורף שבהם משתוללת השפעת, ימצאו את עצמם משותקים לאחר שהם יתמודדו במקביל עם הצפה של חולי קורונה, בעת ובעונה אחת עם חולי השפעת.

אך מתברר שהחששות היו מוקדמים, ואולי מופרכים. מהנתונים המגיעים מחציו השני של הכדור, מאוסטרליה, שבה שוררת כבר עונת החורף מזה שלושה חודשים, עולה כי בכל רחבי המדינה לא נרשם ולו מקרה בודד של מוות משפעת, וזאת כאשר אשתקד מתו עד לתאריך הנוכחי לא פחות מ486 איש במדינה. הנתונים הללו מלמדים שהחשש מפני השילוב של שתי המחלות היה מופרך מעיקרו.

עם זאת, במערכת הבריאות לא נרגעים ושם אומרים כי השינוי שנרשם באוסטרליה מקורו דווקא בהתנהלות של המדינה נגד נגיף הקורונה. שם טוענים כי השמירה האדוקה והקפדנית באוסטרליה על כללי הריחוק החברתי, חבישת מסכות ושטיפת ידיים, היא שהביאה גם לדעיכת הקורונה אך גם למניעת הידבקות מהשפעת שנגרמת אף היא כתוצאה מהדבקה.

לדבריהם, "בישראל כמו גם במדינות מערביות נוספות שבהן ההקפדה בקרב הציבור חלשה יחסית, אנו צפויים לראות את המשך ההדבקה בקורונה ויחד עמה את התפשטות מחלת השפעת, כשהשילוב של שתי המחלות עשוי להביא את מערכת הבריאות לקריסה".

בתוך כך, במערכת הבריאות מדווחים כי השנה נרכשה כמות גבוהה של חיסונים נגד שפעת, וזאת בשל החשש מתחלואה נרחבת, אך בשל המחסור העולמי בתחום החיסון צפוי להינתן בשלב הראשון בעיקר לרופאים ולאוכלוסיות בסיכון.

אוטרליה קורונה שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד