ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פענוח האות מ'

איך היחס שלכם כלפי הזוגיות? דרך הכתב - ניתן לזהות הכל

בגרפולוגיה ניתן לזהות ע"פ הכתב את היחסים המשפחתיים בין הכותב להוריו או בין הכותב לבן/בת הזוג, וכן על היחס הכותב כלפי הזוגיות, ניתן אף לראות את מידת ביטחון העצמי של אותו אדם, בפענוח היום נראה מה אומר הקו הראשון, השני והשלישי באות מ'?

איך היחס שלכם כלפי הזוגיות? דרך הכתב - ניתן לזהות הכל
כותב על דף צילום: unsplash

משמעות האות מ' בגרפולוגיה: מה אפשר ללמוד על אופי האדם מתוך כתיבתו את האות מ' על צורותיה השונות?

המשמעות של האות מ' נובעת כמובן מצורת כתיבתה כלומר כתיבה תמה כמו בתקן הנלמד, התרחקות ממנו או כמה קרובה צורת הכתיבה של האות, לתקן הכתיבה הנלמד. האות מ' בכתב היד נותנת לנו תמונה על היחסים המשפחתיים. בין הכותב להוריו, בין הכותב לבן/בת הזוג,  או בעצם על יחס הכותב בכלל כלפי זוגיות. וכן על מידת הביטחון העצמי.

הקו הראשון באות מ' מדבר על עצמי, הקו השני באות מ' מדבר על הזולת, על האדם שמולי, הזווית התחתונה מלמדת על השפעת העבר, הילדות של הכותב,  הזווית העליונה מדברת על ביקורת וערנות של הכותב כלפי הסביבה.

והנה כמה סוגים של האות מ':

1. מ' תקנית - שני החלקים שווים – מדברת על מערכות יחסים תקינות בחיי, להסתכל על האחר בגובה העיניים. ביטחון עצמי יציב ומאוזן. יחס טוב ותקין כלפי זוגיות, כלפי חיי המשפחה , אדם שמכבד חוקים ונהלים, עם משמעת עצמית ושיקול דעת, אכפתיות ורצון לקשר על הזולת.   לעיתים , כמובן עם סימנים נוספים יכול להיות כאן התחסדות או צביעות והסתרה של רגשות כנים ואמיתיים.

2. מ' זעירה ביישנות, פחד מביקורת, רגשי נחיתות וחוסר ביטחון, תסכול וחרדה, חולשה פיסית ונפשית, ותחושה של לחץ ומחנק בבית ההורים  או בבית הפרטי עם הזוגיות.

3. מ' כאשר קו ראשון גבוה הערכה עצמית גבוהה, שאפתנות, כושר מנהיגות והובלה, אינטלקטואליות ועיסוק ברוחניות ובנסתר, פילוסופיה ואמונה. לעיתים יכול להופיע כאן הרגשה של התנשאות על הזולת סנוביזם ויהירות או ביקורתיות ייתר. וגם חוסר הערכה לבן הזוג או למישהו קרוב אחר במערכת יחסים קרובה.

4. מ' כאשר הקו הראשון קצר - הערכה עצמית נמוכה, חוסר ביטחון, פגיעות ייתר ומופנמות. חשש לקחת אחריות או לקבל על עצמי אחריות, חוסר העזה ויוזמה, הרגשה של תלות בזוגיות.

5. מ' צרה מאוד - תחושת מחנק, חוסר ביטחון ,חשדנות, דאגנות והתגוננות, מעצורים ופחדים, ביישנות ותחושת מחנק מהזוגיות או תחושת מחנק במשפחה.

6. מ' עם קו סיומי קשת פתוחה טוב לב, חביבות, פתיחות, אמון בזולת, ביטחון עצמי יציב עם אופטימיות והרגשה טובה, רצון טוב, נתינה לזולת ואדיבות, בטוח בקשרים החברתים שלו, בטוח בזוגיות ובטוח בקרב המשפחה. יכול להופיע גם מושפעות מאחרים ותמימות.

7. מ' עם לולאה - מונחה על ידי הרגש, עבר טראומתי, קושי להתמודד רגשית עם בעיות, ביטחון עצמי נמוך, חוסר עצמאות ונטייה להישען על בן/בת הזוג ואף לפתח תלות.

8. מ'  עם קו מקשר חלש  – הרגשה של מרחק וריקנות בקשר זוגי, תחושה של מרחק מבן/בת הזוג.

9. מ' כתובה בצורת V  ללא הקו השני -  קשיים בזוגיות, תחושת ניתוק מבן /בת הזוג. 

וכמו תמיד  תזכורת: צריך לבחון סימנים נוספים שנמצאים בכתב היד  על מנת להחליט על משמעויות שונות בכתב, סימן אחד לא מספיק. כאשר אני כגרפולוגית בוחנת כתב יד, אני בוחנת מאות סימנים ותתי סימנים ומצליבה ומסנכרנת בין המון סימנים כדי לבחון את כתב היד ולהיות הכי קרובה ומדויקת לאמת.

ועכשיו התרגיל: רשמו את המשפט הבא ובדקו את כתב ידכם : " מדוע מיהרו המהמרים להמר".

בברכה ובהנאה

מאת: מאיה הראל גרפולוגית מוסמכת.

גרפולוגיה פיענוח כתב יד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד