ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החשש מהתפרצות בראש השנה

המחאה של ראש העיר אומן: שק שינה מול לשכת נשיא אוקראינה

ראש העיר אומן אלכסנדר ציברי, טוען כי הוא חושש מאוד מהתפרצות הקורונה בעירו עם הגעת האלפים בראש השנה כדי להתפלל על ציון רבי נחמן. ציברי הגיע עם כרית, שק שינה, כיסא מתקפל ותעודה כי אין לו קורונה לבירה קייב במטרה לפגוש את הנשיא, אך סורב לעת עתה

המחאה של ראש העיר אומן: שק שינה מול לשכת נשיא אוקראינה
ראש העיר אומן סמוך ללשכת הנשיא צילום: באדיבות המצלם

ראש עיריית אומן, אלכסנדר ציברי חושש מאוד מהגעת החסידים לאומן בראש הממשלה והציע לחסום את כניסות העיר כדי להרחיק את החסידים שמתכננים להגיע. ראש העיר הגיע לקייב הבירה ליד משרד נשיא אוקראינה במטרה להיפגש עם וולדימיר זילנסקי כדי למנוע את הגעת המוני החסידים לאומן.

ציברי הגיע עם כרית, שק שינה, כיסא מתקפל ותעודה כי אין לו קורונה, אך הוא לא הורשה להיכנס לפגוש את הנשיא.

אחד העסקנים באומן אומר ל"בחדרי חרדים" על ההכנות להגעת אלפים. "ציברי ממשיך להראות לציבור שבחר בו שהוא ממשיך 'לישון' בעשיה ומתעסק בדברים שלא למען הבוחרים שלו, הוא צריך להפנים שכל ההחלטות בנוגע להגעת החסידים לקיבוץ זה אך ורק בידי הפרלמנט והנשיא".

ראש העיר אומן אלכסנדר ציברי

שלומי אלישע מעסקני אומן ויו"ר ארגון השומרים המקומי אומר ל"בחדרי חרדים": "אנחנו כאן מתארגנים ומאורגנים כל הזמן, אנחנו מקווים שיגיעו כמה שיותר אנשים, אנחנו נוודא שכולם שומרים מרחק כנדרש, אנחנו כאן מתעסקים רק בדבר אחד, להביא כמה שיותר אנשים, את העיסוק מול הפוליטיקאים אנחנו משאירים למומחים בתחום".

כזכור בהודעה משותפת של ממשלות ישראל ואוקראינה הם מתייחסים לחשש הכבד מפני התפרצות תחלואה בציון רבי נחמן באומן בראש השנה. במכתב שפורסם הם מפצירים בעולי הרגל לא להגיע ולאלו שיגיעו הם מבהירים כי ההנחיות יאכפו.

"ביוזמתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ראש השנה זכה למעמד של חג לאומי באוקראינה. עם זאת, יש לכך משמעות החורגת מעניין פנימי" נכתב.

"בה בעת" הם מבהירים, "המצב האפידמיולוגי באוקראינה ובישראל, כמו גם בעולם כולו, למרבה הצער, לא מאפשר לנו לציין בשנה זו את החג כרגיל כפי שנהוג".

"בהתאם להמלצות והאזהרות של משרדי הבריאות של אוקראינה וישראל" הם כותבים, "אנו מפצירים בעולי הרגל שמתכננים ליטול חלק בחגיגות ראש השנה באוקראינה להימנע מלבקר באומן בשל המצב האפידמיולוגי המאיים".

אומן אוקראינה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד