י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הביטאונים חושפים

פרסום ראשון: עימות בסיעה החסידית סביב סאגת תקציב הישיבות

על גבי צמד היומונים של סיעת אגודת ישראל, המודיע והמבשר, נחשפים חילוקי הדעות בתוככי הסיעה החסידית בסוגיית ההצבעה על דחיית התקציב. ליצמן והמודיע מתנגדים במחאה על תקציב הישיבות, פרוש ואייכלר עם המבשר תופסים את הצד הפרקטי "זו הדרך היחידה"

פרסום ראשון: עימות בסיעה החסידית סביב סאגת תקציב הישיבות
יעקב ליצמן/מאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סאגת תקציב הישיבות, עליה דווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' נמצאת כעת על שולחנם של נציגי הסיעות החרדיות, כשמאחורי הקלעים ישנם חילוקי דעות בתוך הסיעה החסידית 'אגודת ישראל' על אופן התנהלות בזמן המשבר. את הדעות הסותרות ניתן היה למצוא מעל דפי יומני אגודת ישראל 'המשבר' ו'המודיע'.

חילוקי הדעות הם כאמור סביב ההצבעה על החוק לדחיית התקציב, שמחד השר יעקב ליצמן שקרא להתנגד כאות מחאה על אי העברת התקציב, ובעיתון המודיע המזוהה עמו אף שוגר מסר מאיים כלפי ראש הממשלה במקרה ולא יוצג סיכום בנושא.

מנגד, ישנם קולות בתוך אגודת ישראל שטוענים כי אין דרך אחרת להביא את תקציב הישיבות בלא הצגת התקציב בממשלה ולכן חובה לדחות את התקציב, ונגזר מזה תמיכה בחוק שיוזמו בסיעת 'דרך ארץ' שייתן אפשרות לחוקק תקציב מדינה בעוד כמאה ימים. לדברי המצדדים בתמיכה בדחיית התקציב, אי העברת החוק ידרדר את ישראל למערכת בחירות בלי אפשרות בכלל להביא תקציב לישיבות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך ישיבת הסיעה אתמול הביע סגן השר מאיר פרוש התנגדות להצעת ליצמן וטען בדבריו כי יש לתמוך בדחיית התקציב: "אין שום אפשרות שנקבל את תקציבי הישיבות לפני שמגישים את התקציב. חבל שמשלים את ראשי הישיבות והאברכים" אמר פרוש.

סגן השר הזכיר כי "ב 2015, הכניסו סעיף להסכם הקואליציוני שנחתם בחודש מאי, שימצאו פתרונות משפטיים להעביר את תקציב הישיבות עוד לפני שתקציב המדינה הוגש, אך לא הצלחנו למצוא פתרון ומוסדות התורה זוכו רטרואקטיבית, רק אחרי שהתקציב עבר".

"כך שאני לא רואה אפשרות שראש הממשלה יימצא פתרון לכך ואם הוא התחייב לפני מס חודשים שיעביר תקציב כזה, אז מדוע רק כעת התעוררנו", סבר פרוש בניגוד לעמדת יו"ר המפלגה, והוסיף כי "הצבעה כעת נגד דחיית התקציב משמעותה בחירות ועולם התורה יינזק מזה".

כאמור, את חילוקי הדעות ניצן היה לראות בביטאוני המפלגה. בעיתון 'המודיע' צידדו בעמדת יו"ר המפלגה השר יעקב ליצמן שהתנגד להצעת החוק לדחיית מועד התקציב והבהיר כי "הצבענו נגד חוק דחיית הבחירות כמחאה על העיכוב בהסדרת תקציבי הישיבות".

'המודיע' דיווח כי בפגישה מיוחדת שקיים ליצמן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא העלה השר את מצוקת תקציבי הישיבות ואת העובדה המצערת שנושא זה לא סודר עדיין למרות הבטחות חוזרות.

ליצמן אמר כי "סכנת קיום מרחפת על עולם התורה והישיבות כתוצאה מאי אישור התקציב וכי אי הסדרת תקציבי הישיבות מהווה פגיעה בשותפות הקואליציונית של יהדות התורה והליכוד".

ליצמן הסביר עוד כי "ההצבעה נגד דחיית הבחירות באה כאקט מחאה ודרישה נוכח אי הסדרת תקציבי הישיבות, כפי שהובהר בשבוע שעבר כי כל עוד לא יימצא פתרון לתקציבי הישיבות נצטרך להצביע נגד הצעות החוק כולל של הקואליציה".

מנגד, בעיתון 'המבשר' המזוהה עם סגן השר מאיר פרוש - שלאחרונה הצטרף שחקן חיזוק לשורותיו, חה"כ ישראל אייכלר - צידד בתמיכה בחוק וציטט את דברי חה"כ ישראל אייכלר מעל לדוכן הכנסת שהסביר מדוע הוא תמך בחוק.

בכותרת דווח על העברת החוק שימנע את הבחירות: "על תומכי ההצעה נמנו ח"כי סיעות ש"ס, דגל התורה וח"כ הרב אייכלר". עוד דווח כי "בעקבות המשבר הפוליטי ובחסות הניסיון להרחיק את הבחירות, מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את הצעת החוק לדחיית תקציב המדינה של ח"כ צבי האוזר".

'המבשר' כתב כי "בהצעה תמך רוב דחוק של 62 חברי כנסת בלבד. על תומכי ההצעה נמנו ח"כי סיעות ש"ס, דגל התורה וח"כ הרב ישראל אייכלר. חברי הכנסת הרב יעקב טסלר והרב אליהו חסיד התנגדו".

'המבשר' ציטט כאמור את דברי חה"כ אייכלר שנימק על אופן הצבעתו: "יש להעביר תקציב לישיבות מיד במקום ללכת לבחירות בלי תקציב". לדבריו "האמת היא שהייתי רוצה להצביע נגד החוק, משום שהממשלה לא העבירה את התקציב לישיבות. וכשלא מעבירים תקציב עושים עוול למאות אלפי אנשים בנוסף לעולם הישיבות".

עוד צוטט מנאומו של אייכלר: "הליכוד וכחול לבן צריכים לדעת שזה לא הזמן להתווכח על זוטות של חד שנתי או דו שנתי. יש להעביר את התקציב מיד. זה שאפשרנו לממשלה אורכה בעוד כמה שבועות, זה לא אומר שמותר להמשיך בעוול למיליוני אזרחים. ובעיקר יש להעביר תקציב לישיבות מיד במקום ללכת לבחירות בלי תקציב. אם הממשלה תלך לבחירות בלי תקציב זה יהיה חטא שלא יסולח".

מאיר פרוש ישראל אייכלר תקציב הישיבות המבשר המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד