י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שבר על שבר

ביום השלושים של אביו: האברך הרב דוד אוברלנדר ז"ל

בלתי נתפס: בנו יחידו של העסקן החסיד רבי משה יוסל אוברלנדר ז"ל, מפארי עסקני בית בעלזא, נפטר בבית החולים בדיוק ביום השלושים של אביו. מדובר בטרגדיה שלישית במשפחה 

ביום השלושים של אביו: האברך הרב דוד אוברלנדר ז"ל
הרב דוד אוברלנדר ז"ל צילום: א.מ.ש

ברוך דיין האמת: מבית החולים איכילוב בתל אביב מגיעה הבשורה הקשה והמרה על פטירתו של האברך הצעיר הרב דוד אוברלנדר ז"ל, מיקירי חסידי בעלזא בעיר אשדוד, שנפטר בגיל 38 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

לפני למעלה מחודש אושפז בבית החולים אסותא באשדוד שם הידרדר מצבו והוא הועבר לבית החולים אייכלוב. בבית החולים חובר למכשיר ה'אקמו' ומצבו ידע עליות ומורדות תוך שהוא מורדם ומונשם. רבים התפללו לרפואתו של הרב רפאל דוד בן חנה, אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

מדובר בטרגדיה גדולה במשפחת אוברלנדר בפרט ובחצר חסידות בעלזא בכלל. המנוח ז"ל נפטר ביום השלושים של אביו העסקן המפורסם הרה"ח רבי משה יוסף אוברלנדר ז"ל, מחשובי וגדולי עסקני בית בעלזא, שנפטר לפני חודש בגיל 60.

רק בצהרי תשעה באב נפטר אח נוסף במשפחה העסקן המפורסם הרה"ח רבי יחיאל אוברלנדר ז"ל, מחשובי עסקני בית בעלזא, שנפטר בגיל 58 וכעת מדובר בטרגדיה שלישית. 

בהנחת תפילין לבנו אצל האדמו"ר מבעלזא. צילום: א.מ.ש

הוא נולד כאמור לאביו הרה"ח רבי משה יוסל ז"ל בא' חשוון תשמ"ג, ולאמו מרת חנה שתחי'. בבחרותו למד בתלמוד תורה בעלזא בירושלים, וכן בישיבה קטנה ובישיבה גדולה של החסידות בירושלים שם קנה את תורתו. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרה"ח רבי יהושע העשיל פירר, בנו של הרה"ח רבי נפתלי פירר ז"ל, המלמד הוותיק של חסידות בעלזא. לאחר נישואיו קבע את מקום מגוריו באשדוד שם היה לאחר מחשובי בני הקהילה.

לפרנסתו עבד בהייטק בעיר אשדוד ועזר רבות למצוא פרנסות לאברכים בכל פעם שהיו צריכים עזרה בנושא.

הוא הותיר אחריו את רעייתו שתחי' שישה ילדים, ורק לפני חודש וחצי זכה לחגוג בר מצווה לבנו בכורו. 

מסע הלוויה הערב בשעה 19:00, מביהמ"ד 'אור שלמה' באשדוד, ותעבור דרך ביהמ"ד המרכזי של בעלזא ברובע ג', ובירושלים תצא הלווייתו בשעה 22:00 בערב מרחבת בית המדרש הגדול בקרית בעלזא לחלקת קהל מחזיקי הדת בהר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

משה יוסף אוברלנדר חסידות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!