ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חינוך לעשירים בלבד

הנהגת ההורים מאיימת: לא נפתח את שנת הלימודים

בתגובה לתוכנית של משרד החינוך שתלווה את שנת הלימודים הקרובה, על רקע המאבק בנגיף הקורונה, הנהגת ההורים הארצית מאיימת להשבית את פתיחת שנת הלימודים • "המתווה יאלץ מאות אלפי ילדים להישאר לבד בבית כל השנה תוך כדי חשיפה ללא בקרה לסכנות ברשת וברחוב"

הנהגת ההורים מאיימת: לא נפתח את שנת הלימודים
חיטוי כיתה בגימנסיה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנהגת ההורים הארצית מודיעה: אם המתווה לפתיחת שנת הלימודים אשר פוגע במיליוני תלמידים ובהוריהם והופך הלכה למעשה את החינוך לעשירים בלבד לא יבוטל ו/או ישונה לאלתר- שנת הלימודים לא תיפתח. מועצת הנהגת ההורים הארצית אישרה אמש ברוב קולות את ההחלטה האמורה.

כזכור, משרד החינוך חשף אמש (שני) את התכנית הפדגוגית שתלווה את שנת הלימודים הקרובה, על רקע המאבק בנגיף הקורונה.

שנת הלימודים תתאפיין בגמישות ניהולית ופדגוגית, כדי לאפשר למנהלי מוסדות החינוך להוביל את העשייה החינוכית בדרכם. בתוך כך, במהלך השנים הקרובות המשרד יוביל שורה של מהלכים לחיזוק מעמדו של המנהל, בהם: הפחתת הבקרה על בתי הספר והרחבת היקף הסמכויות והמשאבים שיעמדו לרשותו.

כחלק משגרת הלימודים והתאמת המערכת ללמידה במאה ה-21, מניח המשרד תשתית ארוכת טווח למערך הלימוד הדיגיטלי, והפיכתו לנדבך משמעותי בתוך ליבת ההוראה.

בשנת הלימודים תשפ"א יחזק המשרד את הקשר, את הזהות ואת אהבת התלמידים לארצם, למורשתם ולהיסטוריה של מדינת ישראל, וכמו-כן יפעל המשרד לחיזוק ערך הגיוס המשמעותי לצה"ל.

בתחילת שנת הלימודים יושלם החומר הלימודי וסגירת פערים מהשנה הקודמת, ייעשה מיפוי פנימי לזיהוי פערים לימודיים: מומלץ להשתמש בכלים הפנימיים אשר פותחו על ידי ראמ"ה (רשות ארצית ללמידה והערכה) ויינתן דגש על חיזוק מיומנויות הלמידה מרחוק לשם כך, במסגרת הלמידה בתוך מוסדות החינוך, ייעשה תרגול של למידה דיגיטלית ולמידה שיתופית בכיתות.

מירום שיף יו"ר הנהגת ההורים הארצית: "המתווה יאלץ מאות אלפי ילדים להישאר לבד בבית כל השנה תוך כדי חשיפה ללא בקרה לסכנות ברשת וברחוב. ביטול הסבסוד הצהרונים מעלה את נטל התשלומים על ההורים בעיקר בפריפריה, והטלת המגבלה של איסור איחוד מסגרות לא מאפשר מסגרות רבות ובכך ופוגע הלכה למעשה בפרנסתם של מאות אלפי הורים. חוסר תקצוב תוכנית היל״ה הינו בגידה בחוק חינוך חובה ויוביל בפועל לפליטתם מהמערכת של 9000 ילדים ובני נוער,  אי תקצוב תוכניות למניעת נשירה לנוער בסיכון זו בגידה בציבור.

חוק חינוך חובה נחקק לטובת כל ילדי ישראל באשר הם ואנחנו לא נוותר על אף ילד.  מצב זה מביא את ההורה להיות כספומט, שתקן וצייתן. הנהגת ההורים הארצית מעבירה הבוקר לשר החינוך ומשרד החינוך מסר ברור וחד: הגזמתם! ואיננו שותקים עוד".

קורונה משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד