י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הוועדה החליטה: הקנס על זיהום המים יוגדל פי 20

במטרה למנוע זיהום המים, אישרה ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת את השימוש בבוצה וסילוקה. הבוצה היא הרכיב המוצק בטיפול בשפכים, ולאחר טיפול מתאים אפשר להשתמש בה

הוועדה החליטה: הקנס על זיהום המים יוגדל פי 20
נחל בצפון צילום: עמיר אלוני, רשות הטבע והגנים

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ' אישרה את תקנות המים – מניעת זיהום מים, שימוש בבוצה וסילוקה, שהוכנו על ידי המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף עם משרד הבריאות. על פי הצעת יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ', יוגדל הקנס על מפרי התקנות מ-14,000 ₪ ל-230,000 ₪.

אלון זסק, סמנכ"ל משאבי טבע במשרד להגנת הסביבה אמר כי "אנו מביאים לאישור הוועדה תיקון לתקנות מכוח חוק המים, שהותקנו ב-2004. הבוצה היא הרכיב המוצק בטיפול בשפכים, ולאחר טיפול מתאים אפשר להשתמש בה. מאז 2007 יש בארץ רק בוצה מסוג א', וכ-90% ממנה מופנים לאחר טיפול לדישון קרקע חקלאית. התיקון פותח אפשרות לשימוש נוסף בבוצה – השבת אנרגיה. כיום יש רק שני שימושים לבוצה, ומה שלא מפונה לדישון, הולך להטמנה".

עוד אמר אלון זסק כי "אנו עובדים לפי השיטה האמריקאית, ומחמירים מהאירופאים. הטיפול בשפכים אצלנו ברמה השניונית, הוא כמעט בסטנדרט של הטיפול השלישוני באירופה".

במהלך הדיון התברר שבמשרד להגנת הסביבה פועלים "צוותי מריחים" בכל מחוז.

עמיר יצחקי, ראש המערך לבריאות הסביבה, משרד הבריאות אמר "הרגישות האנושית למטרדי ריח יותר גבוהה מכל המכשירים. אין מכשיר שעושה את העבודה הזו יותר טוב מאדם". יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ': "אז מצאנו מקצוע שלא ייעלם במאה ה-12?" אלון זסק: "המחשב לא הצליח להגיע לסף הרגישות של אף אנושי".

על פי התקנות החדשות משטר הבדיקות יחמיר מעט עם המפעלים הגדולים, ויקל מעט עם הקטנים. כן כוללות התקנות חובת דיווח ממוחשב, מה שלא היה עד היום. על מנת לתת תקופת הערכות למט"שים, התקנות ייכנסו לתוקף ב-1.1.2020.

זיהום זיהום סביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד