י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מטיח האשמות בממשלה

אשר בראיון תקיף: "הליכה לבחירות תעורר זעם ביהדות התורה"

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ אשר התראיין לתוכנית 'שחור לבן' בערוץ כנסת בהגשת הצמד אבי בלום ומשה גלסנר. בראיון, ח"כ אשר היה תוקפני כהרגלו ושיגר איום לממשלה: "אם הליכוד ילך לבחירות בשביל לפשר עמדות - זה יעורר זעם ביהדות התורה" • צפו

אשר בראיון תקיף: "הליכה לבחירות תעורר זעם ביהדות התורה"
אשר בראיון לערוץ כנסת צילום: צילום מסך

בראיון שהעניק יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת יעקב אשר לתוכנית 'שחור לבן' ב'ערוץ כנסת' בהגשתם של עו"ד אבי בלום ומשה גלנסר, הוא התייחס לשלל נושאים בהם הוא מאשים את הממשלה באזלת יד. "הממשלה לא מודאגת מתקציב הישיבות, ולא מפרויקטים של נוער בסיכון כמו היל"ה, אנשים שמקבלים מלגה - ולא גבוהה כלל - רעבים ללחם, נשותיהם בחל"ת, והנה גם בהם פוגעים".

לטענת חבר הכנסת אשר, "בקדנציה הזו הכנסנו בהסכם הקואליציוני שתקציב הישיבות יהיה בבסיס התקציב, הגיע הזמן שזה יקרה. כעת אין בכלל תקציב, אבל יש מספיק דרכים להעביר את מה שמגיע לישיבות אם רק היו רוצים באמת, משום מה זה לא בוער לממשלה. כשרצו להעביר סכומי עתק לכל מיני נושאים אחרים - מצאו את הדרך".

עוד טוען אשר בראיון כי "לא רק החרדים סובלים מכך שאין תקציב, יש המון תחומים שרעבים לתקציב כרגע, זו בעיה של כל אזרחי המדינה. ויש עוד משהו שהמדינה סובלת ממנו כעת והוא איום הבחירות, זה אסון לאזרחים. וגם לנו אסור לאפשר שזה יקרה". אשר אף משגר איום ואומר כי "אם הליכוד ייקח אותנו לבחירות רק בשביל לשפר עמדות אישיות, זה יעורר זעם גדול ביהדות התורה".

על הזעם שמופנה לעברם מכחול לבן על כך שאינם מקיימים את הערבות להסכם שנחתם אומר אשר: "אני וחבריי ביהדות התורה לא חתמנו על ערבות לכחול לבן, אבל יש דברים מעבר להסכם, גם בכחול לבן היו אמירות ומעשים שלא תרמו ליציבות, ואולי יש חברי כנסת שמנסים לסחוב את זה לכיוונים קיצוניים, נתניהו וגנץ ילדים מספיק גדולים, הם צריכים להיכנס לחדר אחד ולסגור את הסיפור".

בהתייחסו לסאגת בתי הכנסת ולאפליה בתקנות, אמר אשר, שמנהל את דיוני ועדת החוקה בנוגע לקורונה: "המאבק שלי בוועדת החוקה הוא לא רק על בתי הכנסת, הבעיה היא לא רק האפליה אלא חוסר הסדר שמאפיין את ההתנהלות הממשלתית, אי אפשר לעבוד בצורה של טלאי על טלאי, אנחנו מחכים כבר חודש ימים לתכנית הגדולה, למתווה שיהיה בו הבנה והיגיון, ולכן הגבלנו את אישור התקנות לשבוע בלבד".

"דיברתי עם שר הבריאות ועם הפרויקטור פרופ' רוני גמזו, נלמד את התכנית ונבחן אותה לעומק" הוסיף אשר. "צריך לתת לגמזו ולאדלשטיין מילים טובות על החשיבה מחוץ לקופסה בנושא של מתווה הישיבות, הוא הבין את ההיגיון והרציונל, אמרתי לו ולשר הבריאות, אין פקח אחד בעולם שיודע להושיב 400 בחורים במקום אחד למשך חודש, רק הישיבות מסוגלות לעשות את זה. אם ראשי הישיבות באים ומצהירים שהם מוכנים לקחת אחריות - הכי נכון והכי מתבקש לתת להם את זה. אני שמח שהם הסכימו ונתנו את ידם למהלך".

עוד טען אשר כנגד התנהלות הממשלה סביב נתוני התחלואה בריכוזים החרדים: "מדברים על הרבה חולים במגזר החרדי, אבל אם בוחנים את מספר בתי האב, שזה המדד הנכון, אנחנו קרובים מאוד לנתון הארצי".

אבי בלום משה גלסנר ערוץ כנסת יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד