י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עידן חדש ביחסי ישראל

הפתעה מסודאן: "אין סיבה להמשך העוינות"

ישראל מחממת יחסים עם מדינות נוספות. שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם שר החוץ של עומאן; שר החוץ של סודאן: "אין סיבה להמשך העוינות"

הפתעה מסודאן: "אין סיבה להמשך העוינות"
יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי איחוד האמירויות, מדינות עוינות נוספות מתחילות לרקום קשרים עם ישראל. סודאן מאותתת לשלום, כאשר שר החוץ שלה מבהיר כי הגיע הזמן לסיים את העוינות. לצד זאת, שר החוץ גבי אשכנזי שוחח גם מקבילו בעומאן.

דובר משרד החוץ של סודאן, חידר באדאוי סאדק, אמר היום לרשת החדשות 'סקיי ניוז' בערבית כי סודאן מצפה להסכם שלום עם ישראל המושתת על שוויון ועל האינטרסים של סודאן, מבלי לפגוע בעקרונות של המדינה.

סאדק הוסיף כי הוא לא מכחיש שישנם קשרים בין הממשלה בסודאן לישראל, ונראה כי סודאן וישראל יקצרו פירות וירוויחו מהסכם שלום. על ההסכם של איחוד האמירויות וישראל אמר: "צעד אמיץ ביותר שמתווה את הדרך הנכונה לשאר מדינות ערב. אין סיבה להמשך העוינות בין סודאן לישראל".

בתוך כך, לפני זמן קצר קיים שר החוץ גבי אשכנזי שיחת טלפון עם מקבילו בעומאן שר החוץ יוסף בן עלוי בן עבדאללה.

השרים שוחחו על ההתפתחויות האחרונות באזור, הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ועל הצורך בחיזוק היחסים בין המדינות.

שר החוץ העומאני הדגיש את עמדת הסולטאנות האיתנה אשר תומכת בהשגת שלום כולל צודק ובר קיימא במזרח התיכון וכן הצורך לחדש את המשא ומתן לשלום.

שר החוץ אשכנזי אמר בשיחה כי הוא מעריך מאוד את מחויבותה של עומאן ושל שר החוץ בן עלוי לשלום וליציבות במזרח התיכון. שרי החוץ הסכימו לשמור על קשר ישיר ורציף ולהמשיך את הדיאלוג החשוב בין שתי המדינות לקידום תהליך הנורמליזציה במזרח התיכון.

שיחה זו הינה המשך ישיר לשיחה שקיים ששר החוץ אשכנזי אתמול (שני) עם עמיתו באיחוד האמירויות, שר החוץ, שייח עבדאללה בן זאיד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ישראל, סודאן והאזור כולו ירוויחו מהסכם השלום ויוכלו לבנות ביחד עתיד טוב יותר לכל עמי האזור. נעשה כל הנדרש כדי להפוך חזון זה למציאות".

שר החוץ גבי אשכנזי כתב הערב בטוויטר כי "הודעת משרד החוץ הסודני מצביעה על השינוי המהותי המתחולל בימים אלו במזרח התיכון בכלל ובסודן בפרט, בדיוק 53 שנה אחרי ועידת ח'רטום שבה קראה סודן להתנגד להכרה ולהסכם שלום עם מדינת ישראל".

"אני מברך על כל צעד שמקדם הליך של נורמליזציה, שלום, הסכמים והכרה בין מדינות. הפעילות הדיפלומטית הישראלית בהובלת משרד החוץ מייצרת הזדמנויות חשובות נוספות כמו הקשר בין ישראל וסודן. נמשיך לדון בתקופה הקרובה על שיפור היחסים עד לכדי חתימת הסכם שלום המכבד את האינטרסים של שני הצדדים". כך שר החוץ הישראלי.

סודן הסכם שלום גבי אשכנזי איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד