י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טרור הבלונים והשריפות בדרום

יום של אש בעוטף עזה; נתניהו: "נערכים לסבב לחימה"

גם היום, נמשכו שיגורי בלוני התבערה מהרצועה לעוטף עזה • כוחות הכיסוי טיפלו בלמעלה מארבעים דליקות בשטחים חקלאיים שגרמו לשריפת מאות דונמים נוספים • נתניהו: "אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה"

יום של אש בעוטף עזה; נתניהו: "נערכים לסבב לחימה"
ראש הממשלה בלשכתו צילום: עומר מירון, לע"מ

למעלה מ-40 שריפות פרצו היום (שלישי) בעוטף עזה עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה, זאת בצל ניסיונות התיווך של אנשי המודיעין המצרי שביקרו אמש ברצועה. במהלך היום נחתו בלוני נפץ במספר סמוך ליישובים. חבלי משטרה נטרלו אותם. לא נמסר על נזק או נפגעים.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו קיים היום שיחה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה. נתניהו שיגר מסרים מאיימים לארגון חמאס, במידה ולא ייפסקו שיגורי הבלונים מהרצועה. ״אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה", אמר נתניהו והוסיף: "אנחנו פועלים כבר עשרה ימים ברציפות בהפצצת תשתיות של החמאס וארגוני הטרור. אנחנו גם מטילים סנקציות שונות בתחומים שחשובים גם לחמאס".

נתניהו אמר כי "אנחנו לצערי נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה. אנחנו לא מוכנים לקבל את השימוש באמצעי הזה שאין לו אגב שום הצדקה". נתניהו הוסיף: "החמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל".

אמש (שני) הגיעה משלחת של אנשי המודיעין המצרי לרצועת עזה ונפגשה עם בכירי חמאס בניסיון להגיע להבנות. עיקר המחלוקת עד כה הייתה הכנסת המעבר הקטארי לרצועה. אלא, שעל פי דיווחים בתקשורת הערבית, בחמאס העלו את הדרישות. הבוקר, מדווח העיתונאי ירון שניידר מפי העיתון 'אל אחבאר' הלבנוני, כי רשימת הדרישות שהוצגה על ידי בכירי החמאס, מבוססת על הבנות הרגיעה מאוקטובר 2018, שעיקרן הרחבת שטח הדיג, שיפור תשתית החשמל ברצועה, היתרים לאספקת סחורות ולכניסת פועלים לישראל וכן הקמת שני אזורים תעשייתיים.

אתמול דווח ב'ויינט' מפי מקורות פלסטינים, כי חמאס דורש שהמענק הקטארי יוכפל ויחולק ל-200 אלף משפחות, במקום 100 אלף כיום. על פי "אל אחבאר", בחמאס הודיעו למשלחת כי סבלנותם פקעה וכי צעדי ההסלמה לאורך הגדר יימשכו, עד להסגת הסכם חדש העונה על הדרישות. עוד נמסר כי הפלגים הפלסטיניים "מוכנים להסלמה, ואינם חוששים ממערכה גדולה".

 שר הביטחון בני גנץ התייחס היום לאחר שחרורו מבית החולים למתיחות הביטחונית. "אנחנו נמצאים בדריכות ובמוכנות בכל הזירות בצפון, במרכז ובדרום. חמאס משחק איתנו באש, אני אדאג שהאש תופנה אליו והמשוואה הזו תשתנה לאלתר". באשר למצב בגבול הצפון אמר גנץ: "אנחנו דרוכים ומוכנים, אם מישהו יפגע במי מחיילי צה"ל - זה מאוד יכאב לצד השני. לבנון עברה חוויה קשה מאוד בנמל בביירות', ולצערי היא עשויה לעבור חוויות נוספות כאלו במקומות אחרים בשל הפעילות של חיזבאללה."

בלוני תבערה רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד