י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האם הכנסת תתפזר מאיליה?

שבוע לפקיעת המועד: המערכת הפוליטית נכנסת לטלטלה

בעוד שבוע בדיוק ב-25 באוגוסט יפקע מועד העברת התקציב ואם לא יעבור החוק להארכת המועד שדרוש עדיין הצבעה בקריאה שנייה ושלישית הרי שהכנסת תתפזר אוטומטית ונצא למערכת בחירות. בסיעת החרדיות מנהלים מאבק על תקציב הישיבות וחצויים באשר לתמיכה בחוק

שבוע לפקיעת המועד: המערכת הפוליטית נכנסת לטלטלה
נתניהו והחרדים במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית נכנסת למישור האחרון לקראת ההכרעה, האם ישראל תצעד לבחירות בעוד שבוע, או שמא יושג הסדר שימנע מפיזור הכנסת, כשברקע דרישה בסיעות החרדיות להסדיר את תקציב הישיבות שנמצא ללא פתרון בינתיים.

בכחול לבן מבקשים לעלות עוד מחר (רביעי) את החוק לדחיית מועד התקציב לדיון בוועדת הכספים להכנה לקריאה שנייה ושלישית כדי שלא יעלה בדקה ה-90 רק בשבוע הבא.

החשש הוא שיוגשו אלפי הסתייגויות ואז הדיון יתארך עד לאחר חצות יום שלישי ואז הכנסת תתפזר אוטומטית ללא העברת תקציב וישראל תצעד לבחירות מוקדם מהצפוי.

מחר (רביעי) בשעה 9:30 תתכנס ועדת הכספים לדיון, כשההצבעה הסופית תהיה ככל הנראה רק לאחר שיושגו הסכמות בין הליכוד לכחול לבן, לצד קיימת קיימת הערכה זעירה כי בסיעות יסרבו לדחות את מועד התקציב ואת המשבר בשלושה חודשים ללא הסדר על שאר הנושאים הפוליטיים.

המשבר הפוליטי בין בנימין נתניהו לבני גנץ מתערבב גם עם סאגה בסיעות החרדיות, שדורשות פתרון לתקציב הישיבות וכפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', הדרישה הינה כ-400 מיליון שקל לתקציב הישיבות והכוללים.

ברקע חילוקי דעות בין ראשי הסיעות, השר יעקב ליצמן טוען כי יש להתנות את התמיכה בחוק לדחיית התקציב בהסדר שיושג לתקציב הישיבות, ואכן נציגי השר ליצמן, חברי הכנסת יעקב טסלר ואליהו חסיד הצביעו נגד החוק של סיעת 'דרך ארץ' בקריאה טרומית וקריאה ראשונה.

מנגד, קולות בשאר הסיעות וכולל בסיעות 'אגודת ישראל' טוענים כי איום לא יביא לתוצאה, שכן אם החוק לדחיית התקציב לא יעבור ישראל תידרדר לבחירות ואז ממילא לא יהיה תקציב ישיבות. לטענת בכיר בסיעות החרדיות ששוחח עם 'בחדרי חרדים': "יש מי שהולך עם ראש בקיר, בשביל שיהיה תקציב ישיבות צריך תקציב, ובשביל תקציב צריך שיאריכו את המועד".

נציין שסאגת התקציב מלווה את המערכת הפוליטית כבר תקופה ארוכה, כבר בערב הבחירות הקודמות הציע השר ליצמן לפרוש מהממשלה במקרה ולא יגיעו להסדר בסאגת תקציב הישיבות, כשאז הלחץ פעל והושג סיכום עם משרד האוצר בשיא מערכת הבחירות.

בסיעות החרדיות מציינים כי המוקש כעת מתמקד דווקא במשרד המשפטים, שלטענתם, היועצים המשפטיים מערימים קשיים בהעברת הכספים לכוללים דווקא, לכן לקראת הדיון מחר עולה תרחיש כי יוכנס סעיף מיוחד בחוק דחיית התקציב שיסלול את העברת תקציב הישיבות.

'בחדרי חרדים' פנה לקבל תגובה ממשרד המשפטים, לכשזו תתקבל נפרסמה במלואה.

תקציב המדינה תקציב הישיבות המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד