י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא פספס תפילה במנין

בגיל 70: תומך התורה מגור הלך לעולמו

אבל בקהילת חסידי גור באשדוד עם היוודע הערב דבר פטירתו של אחד מבני החבורה הרה"ח ר' חיים פנחס אייזנברג ז"ל בגיל 70 לאחר שחלה במחלה הנוראה ל"ע | העיד על עצמו כי מאז שחגג בר מצווה לא פספס מעולם תפילה במנין

בגיל 70: תומך התורה מגור הלך לעולמו
הרה"ח חיים פנחס אייזנברג ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת; מבית החולים בלינסון בפתח תקווה הגיע הבשורה הקשה על פטירתו בטרם עת של אחד  מגדולי תומכי התורה והחסד, הרה"ח ר' חיים פנחס אייזנברג ז'"ל, מחשובי חסידי גור באשדוד והוא בן 70 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נודע כלמדן ומתמיד גדול. תרם מהונו סכומי עתק למשפחות נזקקות ולקשיי יום. תמך במוסדות התורה והיה חבר בחוג 'זר-זהב' של 'איחוד מוסדות גור'.

ר' חיים פנחס ז"ל למד בימי חורפו בישיבת 'טשעבין' בירושלים והיה מהאריות שבחבורה, למדן מופלג ומתמיד גדול עם ראש חזק.

כשהגיע לפרקו הקים את ביתו עם בתו של ר' אברהם טוביה רוזנווסר ז"ל, משב"ק הרבי ה'אמרי אמת' זצ"ל, היה מיושבי שטיבל 'בעל הנס' באשדוד. חצי מהיום היה נצפה יושב בשטיבל והוגה בתורה. מדי כמה שנים היה מסיים ש"ס בבלי וירושלמי, שעליהם חזר כל יום כמה פעמים. כן היה תומך נלהב של קופת 'מפעל חסד' של ר' מנדל דריימן. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי המנוח החזיק כולל על יד ביתו, שם דאג לכל מחסורם של האברכים.

בשנים האחרונות סבל ייסורים נוראים מהמחלה שקיננה בגופו וקיבלם באהבה, כשהוא מעולם לא מתלונן או מבקש עזרה. גם בתקופה האחרונה ששכב על ערש דווי המשיך בעקשנות ללמוד כל יום לפחות כמה שעות. העיד על עצמו שמיום הבר מצווה לא פספס אפילו פעם אחת תפילה במנין, גם בחודשים האחרונים הקפיד על תפילה במנין גם כשזה עלה לו בבריאותו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ברוך דיין האמת חיים פנחס אייזנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד