י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ימים של שלום

האם קהילת בחריין תצטרף לחברתה מאיחוד האמירויות

בימים האחרונים מאז נודע דבר הסכם השלום עם האמירויות, עלה שמה של בחריין כבאה בתור. הרב מארק שנייר, המייעץ למלך בחריין אומר כי הדבר אינו מופרך. לדבריו: "נורמליזציה של היחסים הדיפלומטיים בין בחריין לישראל היא 'אפשרית'". שנייר המקורב גם לשאר מלכי המפרץ סבור כי "עד סוף 2020 יהיו עוד מדינה או שתיים שיחתמו על הסכמים על ישראל, וההסכם יוביל לאפקט דומינו"

האם קהילת בחריין תצטרף לחברתה מאיחוד האמירויות
מלך בחריין צילום: wikipedia

בישראל מקווים שגם בחריין תצטרף בזמן הקרוב לאיחוד האמירויות. יועצו של מלך בחריין, הרב מארק שנייר, העריך בשיחה עם 'יתד נאמן' כי "עד סוף 2020 יהיו עוד מדינה או שתיים שיחתמו על הסכמים על ישראל, וההסכם יוביל לאפקט דומינו". עם זאת הבהיר כי ממלכת בחריין עדיין מחויבת באופן מלא למאמצים לשיפור הכלכלה הפלשתינית. שנייר סבור כי נורמליזציה של היחסים הדיפלומטיים בין בחריין לישראל היא "אפשרית".

בסוף השנה שעברה מונה שנייר לתפקיד "יועץ מיוחד" של מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה. בתפקידו זה, קיבל שנייר משימה לסייע למרכז הגלובלי לדו-קיום ללא מלחמה, על שם המלך חמד במנאמה, וכחלק מכך גם לדאוג לטיפוח ושימור הקהילה היהודית הקטנה במדינה.

מאז מינויו לתפקיד, הרב מארק שנייר, שהקים ומנהל קהילה יהודית בהמפטונס בארה"ב, משתתף באופן תדיר כחבר רשמי ומן המניין של משלחות הממשל מבחריין ומוכר במסדרונות שלטונות מדינות המפרץ.

כיום ישנה קהילה יהודית מוכרת גם בבחריין, המונה 37 יהודים בסך הכל. יש להם בית כנסת שלא מתפקד באופן שוטף: "מלך בחריין והחצר המלכותית ביקשו ממני לסייע להם, ואחד מתפקידיי כרגע זה לעזור לבנות חיים יהודיים בבחריין", אמר הרב שנייר.

קירות בית הכנסת העתיק בבחריין, לא ראו זה שנים ארוכות תפילות רבות משתתפים, כמו שנערכו שם בחודש סיוון תשע"ט. בית הכנסת הנמצא במנאמה, בירת בחריין, המשמש את חברי הקהילה היהודית השוהים שם בעיקר בחגים ובמועדים, שימש את אורחי כינוס מדיני שהתקיים אז בממלכה - אליו הגיעו בין היתר כמה פקידי ממשל, אנשי עסקים ורבנים יהודים. בין המשתתפים היה גם ג'ייסון גרינבלט, מי שכיהן כיועץ למשא-ומתן עם הפלשתינים וכשליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון.

בתיעוד שהתפרסם מסיום תפילת שחרית רקדו משתתפי המניין ובהם גם גרינבלט יחד עם אנשי עסקים בבית הכנסת בבחריין. בתפילה השתתף בין היתר גם הרב מארק שנייר, הרב מרווין האייר, עיתונאים מישראל ויהודים נוספים שהשתתפו באותה וועידה כלכלית.

יצוין כי למרות המניין הנדיר, המתפללים לא זכו לשמוע קריאת התורה, כמדי יום חמישי, זאת בגלל העובדה המפתיעה שבארון הקודש מסתתרת מנורת זהב, ולא ספר תורה שעדין אין לה לקהילה ההולכת ומתגבשת.

בחריין איחוד האמירויות הסכם שלום מארק שנייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד