ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
האיחוד איים בסנקציות

הנשיא פוטין מאיים על העולם: אל תתערבו

נשיא רוסיה ממשיך להגן בחירוף נפש על הדיקטטור האחרון של אירופה ומזהיר את העולם לבל יתערב במתרחש בבלארוס • פוטין שוחח בנושא עם קנצלרית גרמניה 

הנשיא פוטין מאיים על העולם: אל תתערבו
פוטין נואם בירושלים צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר את העולם שלא להתערב במצב המסובך בבלארוס ואמר לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כי כל התערבות תהיה 'פסולה' וזאת לאחר שהאיחוד האירופי איים על הנשיא אלכסנדר לוקשנקו בסנקציות.

נשיא רוסיה שוחח אתמול (שלישי) טלפונית עם הקנצלרית של גרמניה, לאחר קריאות במערב לבדוק את תוצאות הבחירות המפוקפקות בהן 'זכה' אלכסנדר לוקשנקו.

דברי פוטין מגיעים לאחר ששר החוץ הספרדי, גונזלס לאיה, אמר כי "אנשים שהפעילו אלימות או הונו את הבחירות, יכולים להיות תחת סנקציות של האיחוד".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פוטין כבר הודיע כי הוא מתכנן לשמור על הסדר בבלארוס, מה שהביא את הנשיא טראמפ להזהיר כי ארה"ב 'צופה מקרוב'.

ביום ראשון אמר הדיקטטור של בלארוס למפגינים: "עד שלא תהרגו אותי, לא יהיו בחירות חדשות". נשיא בלארוס התגרה בפני המפגינים שטענו כי הוא רימה את הבחירות, והודיע כי הוא לא מתכוון להתפטר.

לוקשנקו המכונה 'הדיקטטור האחרון של אירופה' מקבל תמיכה מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שמאיים להתערב בכדי לשמור על כסאו של הדיקטטור האחרון של אירופה בשלטון.

הנשיא הבהיר כי הבחירות לנשיאות השנויות במחלוקת 'לא יתנהלו מחדש עד שתהרגו אותי'.

לוקשנקו התעלם מדרישות המפגינים לערוך סקר חדש, למרות ההפגנות ההמוניות שהביאו את האומה הסובייטית לשעבר למצב של כאוס, לוקשנקו טוען לניצחון בבחירות ב-9 באוגוסט, מה שהוביל למהומות גדולות ודיכוי אכזרי נגד המפגינים שטוענים כי הנשיא גנב את הבחירות.

בקרמלין אומרים, כי רוסיה מוכנה להתערב כדי להגן על לוקשנקו תחת חוזה צבאי הקיים בין שתי המדינות.

בתוך כך, מנהיגת האופוזיציה במדינה אמרה כי היא מוכנה לקחת שליטה אם לוקשנקו יופל על ידי ההפגנות, שהוציאו בשיאן קרוב ל-200,000 איש בבירה מינסק.

סבטלנה טיכאנובסקאיה, מנהיגת האופוזיציה שנמצאת בליטא, שם קיבלה מקלט מדיני בשל חששות לשלומה, אמרה אתמול כי היא מוכנה לקחת אחריות ולפעול כמנהיגה לאומית בתקופה זו.

היא הפצירה באנשי הביטחון ואנשי אכיפת החוק 'להחליף צד', ואמרה להם כי "יסלחו להם אם הם יעזבו את לוקשנקו כעת".

"לא רציתי להיות פוליטיקאית. אך הגורל קבע שאמצא את עצמי בחזית של עימות נגד שלטון שרירותי וחסר צדק" אמרה, לאחר שהצטרפה למירוץ לנשיאות לאחר שיתר המועמדים נכלאו, כולל בעלה.

ולדימיר פוטין אלכסנדר לוקשנקו בלארוס אנגלה מרקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד