י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הצוואה בסאדיגורה

הדיין שחתם במכתב: "האדמו"ר ציווה לי בתוקף לעמוד על המשמר"

הצוואה והסערה: הדיין הגאון רבי ישראל ברגר שחתום על הצוואה של האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל מציע פשרה אך כותב כי צריכים לקיים את הצוואה של האדמו"ר זצ"ל • הדיין מציע כי מפני דרכי שלום מותר לשנות ולהגיע לפשרה • המכתב המלא בפרסום ראשון כאן ב'בחדרי חרדים' 

הדיין שחתם במכתב: "האדמו"ר ציווה לי בתוקף לעמוד על המשמר"
בני האדמו"ר זצ"ל בסיום השבעה צילום: שוקי לרר

לאחר פרסום מכתב הרבנית והדיינים בחצר סאדיגורה על כך שיש למנות עוד שני בנים של האדמו"ר זצ"ל לאדמו"רים נגד הצוואה המפורשת של הרבי זצ"ל, מפרסם הדיין הגאון רבי ישראל ברגר שחתום על הצוואה המקורית מכתב מנומק בו הוא מסביר לחסידים על רצונו של הרבי זצ"ל. 

הגאון רבי ישראל ברגר מחשובי הדיינים ורב שכונת גני גאולה בירושלים כותב לחסידי סאדיגורה והוא מתנצל על כך שלא פרסם את הצוואה מיד עקב כמה נסיבות: "לאחר שרבים פנו אלי בטענה נכונה וצודקת, היתכן שהופקד באמתחתי מכתב צוואה שהותיר אחריו כבו"ק מרן האדמו"ר זצוק"ל המיועד לציבור חסידי רוזי'ן- סאדיגורה ואף ציווני לעמוד בתוקף על המשמר שיקיימו את הצוואה ככתבה וכלשונה, והנני נמנע להוציאה לקהל החסידים, אין לי אלא להתנצל שבנסיבות הקיימות עתה, הנני מנוע מלעשות רצון קדשו והוא רחום יכפר עוון". 

הרב ברגר כותב כי על אף שבצוואה נכתבו דברים ברורים ואף נאמר בו "אני מבקש בכל לשון לבל יהין מאן דהו לערער על צוואתי זו וכו'", מכל מקום בהסתמך על דברי חז"ל ש"מותר לשנות מפני השלום" כותב הרב ברגר כי בהמלצה אישית שלו הבנים רבי מרדכי שלום יוסף ורבי אהרן דב בער יכהנו כאדמו"רים בירושלים ובבני ברק. 

בנוסף מדגיש הרב ברגר כי אין חולק שהבן רבי יצחק יהושע העשיל יהיה ממלא מקום אביו באדמו"רות על כל המשתמע כפי שכתוב בצוואה ובזה כל העם על מקומו יבוא בשלום ויהא זה לכבוד בית סאדיגורה וירבה בזה כבוד שמים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בכבר בהמשך השבעה פנו בני המשפחה למספר דיינים לבטל את הצוואה בינהם הגרש"א שטרן, והגרי"מ שטרן שפסקו שאי אפשר לבטל את הצוואה. 

כעת הרב ברגר מכריז באופן ברור ונחרץ כי הבן הממשיך כפי שנכתב בצוואה הוא ימלא מקומו והוא מציע את הפתרון של שני הבנים. 

 

הרבי מסאדיגורה צוואה ישראל ברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד