י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסיכוי לבחירות גובר

זוהר הציב תנאי לתקציב הישיבות ועורר סערה

הסוף למשבר? אחרי מלחמות ומאבקים בלתי פוסקים מצד נציגי הסיעות החרדיות במטרה להביא לאישור את תקציב הישיבות, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הציג הבוקר בפתח הדיון בוועדת הכספים ארבעה תנאים לאישור החוק של סיעת 'דרך ארץ' שיביא לדחיית הבחירות • בין התנאים: אישור תקציב הישיבות, ופרוייקטים חברתיים וחינוכיים נוספים • ח"כ גינזבורג תקף בתגובה את זוהר "זו דעתו האישית, הוא יוביל את כולנו לבחירות"

 זוהר הציב תנאי לתקציב הישיבות ועורר סערה
מיקי זוהר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

משבר התקציב: בפתח הדיון בוועדת הכספים הבוקר (רביעי) הצהיר יושב ראש הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר ארבעה תנאים לאישור החוק שימנע את הבחירות שיבואו באופן אוטמטי בעוד 4 ימים, ובראשם תקציב הישיבות.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', בסיעות החרדיות חיפשו פתרון להעביר את תקציב הישיבות אחרי שנתקלו בבעיות משפטיות, וכעת דורש יו״ר הקואליציה להכניס סעיף לחוק שיאפשר העברת תקציב ישיבות במגבלות הקיימות.

חה"כ זוהר אמר בפתח הדיון "אגיש מספר הסתייגויות, שכל הסתייגות תהווה 10 ימים של דחייה, נגיש 25 הסתייגויות, כל אחת 10 ימים, סה"כ 250 ימים, כך שתישמר לנו האפשרות למגעים עד שיבשילו בינינו לבין כחול לבן, אם בכלל".

זוהר הוסיף כי "יש 4 תנאים שבאמצעותם יהיה אפשר להעביר את החוק... 5 אחוז גמישות של התקציב לשנת 2020".

זוהר הציג את התנאים, "התנאי השני אישור ברור להפעלת פרוייקט קרב והילה. השלישי: אישור התקציבים לציונות הדתית שאנחנו יודעים שהם הופלו עד כה בכספים קואליציוניים, גם החמד וגם. הנושא הרביעי: תקציב לישיבות". תוך שהוא מבהיר כי "אם 4 הנושאים האלה יהיו כלולים בתוך גוף החוק, נוכל לאשר את החוק לקריאה שנייה ושלישית".

הדרמה החלה כאשר יו"ר סיעת כחול לבן חה״כ איתן גינזבורג הביע את התנגדותו לתנאים שהציב יו"ר הקואליציה "אני חושב שהדיון פה קצת מבולבל, לא התכנסנו לדון על תקציב חלופי, יו״ר הקואליציה לא אמר דברים בשם הקואליציה אלא את דעתו האישית", אמר גינזבורג.

עוד הוא הבהיר כי "אם יש רצונות להביא תקציב חלופי זה צריך להיעשות בשיתוף", הוא הצהיר כי "אם רוצים להביא כסף צריך לדחות את התקציב ותו לא, כל דבר אחר מנסה לקעקע ומוביל את כולם לבחירות".

גינזבורג הודיע כי בתגובה לדברים כחול לבן תנסה לשקול את הדברים כנושא חדש מה שככל הנראה יעכב במעט את ההליך.

במהלך הדיון התבטא יוזם החוק, חבר הכנסת צבי האוזר לסערה היומית ואמר: "נותרו חמישה ימים, משוגעים רדו מהגג, אל תהרסו את
מדינת ישראל", זאת בהתייחסו לאפשרות שהכנסת תתפזר באופן אוטומטי ביום שלישי הבא.

בתום שעה וחצי של דיון סוער בוועדת הכספים, ממלא מקום היושב ראש חה"כ יצחק פינדרוס נעל את הדיון ללא הצעה על חוק דחיית התקציב מה שמגביר בסיכויים ניכרים את ההליכה לבחירות בעוד חמישה ימים.

מוקדם יותר הבוקר הודיע חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ כי "אציע היום בוועדת הכספים לתקן את חוק יסודות התקציב כך שבמידה ובמשך יותר מחצי שנה אין תקציב מדינה הממשלה תוכל לחרוג מהוצאה של 1/12 מתקציב השנה הקודמת".

סמוטריץ' כותב כי "בכך אפשר יהיה לפתור גם את תקציב הישיבות וגם את ייתר התכניות החינוכיות והחברתיות כדוגמת הילה, קרן קרב, החמ"ד ועוד, ולמנוע את סגירתן".

 

תקציב הישיבות מיקי זוהר ועדת הכספים בצלאל סמוטריץ איתן גינזבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד