י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר ההכחשה

דיווח: הדובר שהתייחס להסכם עם ישראל פוטר

דובר משרד החוץ בסודאן שהתבטא אמש והצהיר כי "כינון השלום עם ישראל הוא עניין של זמן" פוטר מתפקידו. כך דווח באל-ג'זירה • כבר אמש אחרי שהבין את הטעות שעשה, התנצל הדובר ואמר כי התבטאויותיו הן על דעתו האישית בלבד 

דיווח: הדובר שהתייחס להסכם עם ישראל פוטר
נתניהו עם מנהיג סודן צילום: באדיבות המצלם

ערוץ אל-ג'זירה דיווח כי דובר משרד החוץ של סודאן פוטר על רקע הצהרתו אמש בדבר כינון יחסים בין סודאן לישראל.

אתמול התבטא הדובר, חיידר סאדק, כי סודאן מצפה להגיע להסכם שלום עם ישראל, אך מאוחר יותר משרד החוץ של סודאן הכחיש את הצהרות הדובר, וזה הבהיר כי אמר את דבריו כ"אזרח סודאן ולא כדובר משרד החוץ".

כזכור אתמול אמר בכיר בממשלת סודאן לסוכנות הידיעות AP כי מתקיימים דיונים בין בכירים בסודאן ובישראל בסיוע מצרים, איחוד האמירויות וארה"ב כבר חודשים ארוכים סביב כינון היחסים בין שתי המדינות: "זה עניין של זמן, אנחנו מגיעים לשלבים האחרונים בכל הנושאים, הצעד של איחוד האמירויות עודד אותנו והרגיע כמה קולות בתוך הממשלה שחששו מהתגובה של הציבור במדינה", אמר.

אתמול לאחר שדבריו פורסמו. אמר דובר משרד החוץ של סודאן, כי הדברים שאמר בנוגע ליחסי ישראל סודן, הם "דעתו בעניין היחסים בין סודאן לישראל כאזרח סודאן ולא דעתו כדובר הרשמי של משרד החוץ."

הוא הוסיף כי דעתו התבססה על סמך "הצעד האמיץ" שביצע ראש מועצת המעבר של סודאן שנפגש בחודש פברואר האחרון עם רה"מ נתניהו באנטבה. צעד שלדבריו "פתח את הדלת לשיחות שביכולתן להתקיים בין סודאן לישראל"

סודן משרד החוץ הסכם שלום ישראל פיטורין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד