י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דוהרים לבחירות

ברגע האחרון; בליכוד מבקשים שלא להצביע על דחיית התקציב

אשר יגורנו בא? מההתרחשויות היום בוועדת הכספים נראה כי מדינת ישראל נמצאת שוב על מסלול התנגשות אל-חזור בדרך לבחירות שניות בתוך שנה • מהדיון וההצעה המפתיעה של מיקי זוהר המעכבת את ההצבעה על דחיית התקציב נראה כי בליכוד גמרו אומר להוביל את ישראל לקלפי

ברגע האחרון; בליכוד מבקשים שלא להצביע על דחיית התקציב
בחירות פתקים קלפי צילום: פלאש 90

האם הוכרע סופית כי ישראל בדרך לבחירות?: במסדרונות הכנסת גוברת הערכה בשעות האחרונות כי הליכוד גמר בליבו והכריע לפזר את הכנסת ולצעוד לבחירות על ידי פיזור הכנסת באופן אוטמטי ביום שלישי הבא בכך שתקציב המדינה לא יעבור בחקיקה בכנסת, וכפי שנראה בשעה זו, החוק לדחיית מועד התקציב שהציעו בסיעת 'דרך ארץ' לא יעלה להצבעה השבוע.

בכיר בקואליציה אומר היום בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי רמז לכוונת הליכוד ניתן היה לראות כבר הבוקר במהלך דיון בוועדת הכספים, ולפיו "היה סיכום אתמול בלילה להצביע עוד היום על חוק דחיית התקציב", אלא שלטענתו, "באמצע הדיון הגיע אל ממלא מקום יושב ראש הוועדה פינדרוס נציג הליכוד אופיר כץ ואחריו יו"ר הקואליציה מיקי זוהר וביקש ממנו שלא להצביע היום על החוק שידחה את התקציב ויציל את המדינה מהליכה לבחירות".

הבכיר בקואליציה מציין כי הופעתו הבוקר של יושב ראש הקואליציה זוהר בוועדת הכספים כשהתעקש להעביר את החוק שימנע בחירות רק בתנאי העברת תקציב הישיבות, העלה את זעמם של נציגי כחול לבן שנכנסו לדיון והביעו את התנגדותם למהלך, דבר שמעלה חשש כי בליכוד מנסים לפוצץ את השיחות בינם לבין כחול לבן וללכת לבחירות בעוד שלושה חודשים.

בכחול לבל אמרו בתגובה להצעה של זוהר, "התכנסנו כדי לדון בהצעת החוק לדחיית התפזרות הכנסת, לא התכנסנו כדי לדון בתקציב החלופי של מישהו שמבקש להעלות אותו ברגע האחרון, שלא על דעת אף אחד. ההסתייגויות שהעלה מיקי זוהר לא מקובלת על הקואליציה, הן פרטיות של ח"כ מיקי זוהר, אני לא רואה אותן על הכתב, ואי אפשר להגיש הסתייגויות נוספות כעת. אם יש רצון של סיעות כל שהן להוסיף תקציב חלופי דרך פיצול חוק, זה לא דבר מקובל בלי שהוא יעשה בתאום. כולנו שותפים לדעה שהכנסת לא צריכה להתפזר, אי אפשר לעשות תקציב בשבוע. אפשר רק להביא את הצעת החוק לדחייה ב-100 יום ותו לא. כל דבר אחר מנסה מוביל את כולם לבחירות. כחול לבן תשקול לראות בדבר כנושא חדש".

ליכוד מסרו בתגובה: "כחול לבן שוב נלחמים בממשלה בזמן שראש הממשלה נתניהו נלחם בקורונה. היום בועדת הכספים הם עצרו כסף חיוני לפתיחת שנת הלימודים, כולל תוכניות לילדים בסיכון וילדים בפריפריה. כחול לבן חייבים להפסיק להפריע לראש הממשלה להעביר תקציב ולפתוח את שנת הלימודים בזמן".

כזכור, בימים האחרונים נועדו צוותי המו"מ מטעם הליכוד וכחול לבן לשיחות במטרה למצוא פתרון למשבר הפוליטי אלא שהשיחות נתקעו בימים האחרונים ולא נמצאה פריצת דרך, כשברקע שעון החול ההולך ואוזל, ואם עד יום שלישי הבא לא יושג תקציב או לא יובא להצבעה סופית החוק לדחייתה על התקציב, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי וישראל תצעד לבחירות שניות תוך שנה ורביעיות בתוך שנתיים.  

 

בחירות הליכוד מפלגת כחול לבן מיקי זוהר יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד