ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אין שום סיבה למנוע את הזכות"

פרסום ראשון • הח"כים של 'אגודה' לנתניהו: "אפשר נסיעת חסידי ברסלב לאומן"

סימני שאלה רבים עומדים מול רצונם של אלפי מאמינים לעלות בראש השנה ולהתפלל על ציון רבי נחמן באומן. אמש שיגרו ממשלות ישראל ואוקראינה הצהרה משותפת בה הם מפצירים מהחסידים שלא להגיע לקייב ובעקבות כך נציגי אגודת ישראל דורשים מנתניהו להתערב בנושא

פרסום ראשון • הח"כים של 'אגודה' לנתניהו: "אפשר נסיעת חסידי ברסלב לאומן"
תיקון הכללי באומן צילום: יוסי גולדברגר

בתגובה להודעה המשותפת אמש (שלישי) של ישראל ואוקראינה הקוראת שלא להגיע השנה לאומן לקראת ראש השנה, נציגי סיעת 'אגדות ישראל' שיגרו מכתב לראש הממשלה בו הם דורשים לאפשר את כניסתם לאומן בראש השנה.

ממשלות אוקראינה וישראל: "מפצירים לא להגיע לאומן בראש השנה"

במכתב עליו חתמו נציגי הסיעה נכתב: "הנסיעה לציון הקדוש באומן נערכת מזה שנים רבות, ועוד לפני נפילת מסך הברזל נסעו יהודים רבים במסירות נפש של ממש להיות בחג הקדוש באומן".

"בהתקרב ימי החג" דורשים נציגי הסיעה החסידית, "אנחנו מבקשים ממך להיכנס לעובי הקורה , ולמצוא עבורם פתרון הולם, שיעמוד בכל הדרישות של משרד הבריאות ושאר הגורמים הרלוונטיים על פי מתווה שהוגש על ידי המזכירות הארצית של חסידי ברסלב".

הדרישה היא "למצוא את הדרך שתאפשר את נסיעתם וחזרתם בשלום ללא סכנה בריאותית" כשהם מציינים במכתב כי "החוק במדינת ישראל מתיר לאזרחי המדינה לצאת מהארץ ולשוב אליה, בפוף למגבלות ולבידוד, ולכן אין שום סיבה למנוע את הזכות הבסיסית לחסידים שמתכננים לכבד את בקשתם בעדם לשהות על ציון רבינו הקדוש".

אומן אגודת ישראל נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד