י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בדבריו

סגה"ש פרוש נגד זוהר: "הישיבות זה הכי חשוב לנו"

סגן שר החינוך מאיר פרוש תקף מעל דוכן הנואמים בכנסת את דרישתו של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר להצביע נגד הצעת החוק של חברי 'דרך ארץ' לדחיית מועד ההצבעה על התקציב, מה שיוביל ככל הנראה לבחירות. "יש לנו חסר של כ-500 מיליון שקלים מבסיס התקציב לתוספת הקואליציונית"

סגה"ש פרוש נגד זוהר: "הישיבות זה הכי חשוב לנו"
פרוש צילום: הדס פרוש / פלאש 90

בעקבות הסערה שעורר הבוקר (רביעי) יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר שדרש להעביר את תקציב הישיבות לצד תקציבים נוספים, כתנאי לדחיית מועד התקציב שימנע את הבחירות, סגן שר החינוך מאיר פרוש תוקף את זוהר בנאום במליאת הכנסת וקורא להעביר את התקציב, שרק ככה לדבריו יינתן פתרון גם לתקציב הישיבות לצד תקציבים חסרים נוספים.

בדבריו מעל לדוכן הכנסת אמר סגן השר פרוש, "אני אגיד לכם משהו חשוב, שאולי זה לא כל כך חשוב לכם, אבל חשוב לחלק נכבד, לפחות ל-16 חברי כנסת כאן במליאה", הדגיש, "כל אחד יודע שבמגזר החרדי הדבר הכי חשוב, הכי חשוב – יגיד לכם גם היושב-ראש יריב לוין בכובע הקודם שלו, לא של המשא-ומתן הקואליציוני האחרון, אלא לפני חמש שנים, שלא היה תקציב ל-2015 – יהדות התורה וגם ש"ס ביקשו שיהיה סעיף תקציבי למצוא פתרון משפטי איך לתת כסף לישיבות ולכוללים, לאותו חלק שלא נמצא בבסיס התקציב".

"למרות שנכתב סעיף כזה בהסכם הקואליציוני, לא קיבלו הישיבות והכוללים את ההפרש ממה שיש בבסיס התקציב לתוספת הקואליציונית עד נובמבר 15', כשאישרו את התקציב של 15' ו-16' יחד", הזכיר פרוש קרב דומה שהתרחש בעבר. "אז אנחנו יודעים היום, על הדבר הכי חשוב שיש ביהדות החרדית, קרי יהדות התורה וש"ס, יש לנו חסר של כ-500 מיליון שקלים מבסיס התקציב לתוספת הקואליציונית" הוסיף.

עוד ציין סגן השר פרוש כי "אתם יודעים שחלק מהחברים שלנו הצביעו נגד ההצעה של חבר הכנסת האוזר. למה הצביעו נגד? כדי להביע מחאה". פרוש מספק הצצה לחילוקי הדעות בתוך הסיעה החסידית, כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים': "יש כאלה שאמרו שלא רוצים לעשות את האקט הזה, כי אולי זה חלילה יפיל ואז יש לנו בחירות ואז אין שום תקציב".

"לכן אני אומר שזה לא חכם היום, לבוא ולהגיד, גם זה יהיה וגם זה יהיה וגם זה יהיה. כל הדברים האלה שגם זה וגם זה וגם זה יהיה, הם לא דומים למה ש-16 חברים אומרים שזה הדבר הכי חשוב לנו", אמר פרוש. "מי שיכול לפעול כדי שנעביר תקציב, איך שהוא ייראה, העיקר שנוכל להשלים את הדברים החשובים לנו – ואמרתי מה חשוב לסיעה בת 16 חברים, כולל יהדות התורה וש"ס, וכל מה שאנחנו מעלים פה – לפני שבוע דיברנו על היל"ה ואחרי זה דיברנו על המתנ"סים והיום אנחנו מדברים על הספרייה הלאומית. מי שיכול לפעול כדי להעביר תקציב, אנא תעבירו תקציב" סיים.

מאיר פרוש תקציב הישיבות ש"ס יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד