ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
נתניהו שולט בסדר היום

דעה: סדר עדיפויות? בסופו של יום הפוליטיקה מנצחת

נועם כץ כותב כי אמנם הממשלה דואגת לציבור, אך בבחירת סדר העדיפויות היא כושלת והפוליטיקה מנצחת • וגם, מדוע מצבו של יו"ר כחול לבן בכל הנוגע לבחירות - לא כ"כ נורא?

דעה: סדר עדיפויות? בסופו של יום הפוליטיקה מנצחת
ראש הממשלה בלשכתו צילום: עומר מירון, לע"מ

מיתון, חזרה שלא ברורה גם כשבוע וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים, כחצי מיליון מובטלים וכ-900,000 דורשי עבודה. אלו רק חלק מהמוטיבים שצריכים להטריף את הממשלה ולהסב את כל תשומת לבה על מנת לטפל במשברים האלה.

שדבריי לא יוצאו מהקשרם - הממשלה בהחלט מעוניינת לדאוג לשלום האזרחים, אך סדר העדיפויות - של הממשלה - אשר נראה לעין בימים האחרונות מראה שבסופו של יום, הפוליטיקה מנצחת.

השיח סביב בחירות או לא בחירות מלווה אותנו כעת. בפן הפוליטי, נתניהו לא ירוויח מבחירות. בחודש האחרון הסקרים אינם מחמיאים לו במיוחד. הממשלה הזו אמנם מקרטעת, אך תארו מצב שבסיומו של יום שני, בעוד חמישה ימים, תתפזר הכנסת ומדינת ישראל תכנס לתוכה של מערכת בחירות רביעית ב-20 החודשים האחרונים.

אי הוודאות של משבר הקורונה שמלווה בחזרה לא ברורה ללימודים בעיצומו של משבר הקורונה לא יחזק את נתניהו במערכת הבחירות, אלא יכול לפגוע בו. הדילמה של נתניהו גדולה: הליכה לבחירות בשיא המשבר, או דחייה בשלושה חודשים שבשלושת החודשים האלה ישנה סבירות שתושג פשרה וסיכוייו של גנץ להתמנות בעוד 15 חודשים לראש ממשלת ישראל יגברו.

נתניהו שולט בסדר היום, רוב חברי הקואליציה נחשבים כתומכיו. לראש הממשלה ישנה מטרה: לסכל הגעה של גנץ לתפקיד ראש הממשלה. כל אפשרות ופריצת דרך שתמנע מבני גנץ להגיע ולהעביר את חפציו לבלפור - מבורכת מבחינתו.

הרגעת השטח והתאקלמות לאחר הסטרס שקיים כעת לקראת שנת הלימודים וסוגיית התקציב תוך כדי אי הליכה לבחירות תשפר את מצבו של נתניהו.

מבחינת גנץ, מצבו לא גרוע בהכרח. אמנם 10-12 המנדטים שכחול לבן מקבלת בסקרים מראים לכאורה שמצבו הורע, אך מצבו דווקא מאוזן. לאחר ירידה של כשני מנדטים בשבוע, מצבו לא משתפר, אך גם לא גרוע יותר.

דחייה של ההצבעה על תקציב המדינה בשלושה חודשים יועיל לשני ראשי הממשלה. שלושה חודשים שבהם מצב הממשלה יתייצב וזהו, בנוסף, זמן לפשרות.

100 ימים שיובילו לרגיעה, או לפיצוץ שיסיים את ימי הממשלה. ללא ספק, המרוויחים הגדולים: יאיר לפיד ונפתלי בנט.

נועם כץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד