ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חשיפת 'בחדרי' במליאת הכנסת

הסגן עדכן: משרד הבריאות בודק את אפליית החרדים בשיבא

אפליית המטופלים החרדים המגיעים לבית החולים 'שיבא תל השומר' הגיעה למליאת הכנסת וסגן שר הבריאות עדכן כי המשרד פתח בבדיקה. ח"כ חסיד שהעלה את הנושא לסדר היום ציין כי מה ששבר אותו לצד התלונות הרבות שקיבל, זהו הפרסום ב'בחדרי' על הרבי מסאדיגורה זצ"ל

הסגן עדכן: משרד הבריאות בודק את אפליית החרדים בשיבא
מחלקת קורונה בשיבא - תל השומר צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אפליית החרדים בבית החולים 'שיבא - תל השומר' הגיעה היום (רביעי) לדיון במליאת הכנסת. חבר הכנסת אליהו חסיד מ'יהדות התורה' העלה את הנושא לסדר היום ותקף את התנהלות בית החולים כלפי הציבור החרדי, בתגובה הודיע סגן שר הבריאות חבר הכנסת יואב קיש כי נפתחה בדיקה שתבחן את התנהלות בית החולים ביחס המפלה כלפי הציבור החרדי.

יוזם ההצעה לסדר חבר הכנסת חסיד אמר במליאה: "התעוררתי מהסיפור שהיה בעיתונות סביב האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל שהיה מחושבי האדמו"רים", כזכור 'בחדרי חרדים' חשף כי בניו ומשמשיו לא הורשו להיפרד ממנו בדקותיו האחרונות. לדברי חסיד, "אני לא נכנס לסיפור אם הוא נכון או לא, אבל קיבלתי פניות, מהיום שהתפרסמה על ההצעה לסדר שהגשתי הלשכה והעוזרים שלי עסוקים בדבר אחד: בתלונות בעניין תל השומר, וכולם סביב התנכלות לחרדים, מיון חרדים או בני בנק, שנשלחים היישר למחלקת קורונה ויהודי חילוני נכנסים למחלקות".

חבר הכנסת חסיד הוסיף, "האחים והאחיות מוסרים את הנפש כל השנה ובפרט עכשיו בקורונה אבל זה בעיה בראש". הוא סיפר לנוכחים במליאה: "פנו אלי יהודים שכבר עברו את הקורונה ותרמו פלזה אצלם ושולחים אותם למחלקת קורונה", שהוא מציין, "יש מושג לבכות בכנסת אפלייה חרדית", התייחס חסיד לסערות חוזרות ונשנות כנגד החרדים, אבל חשף חסיד כי עשה בדיקה בעצמו ו"יש תיעוד ששלחתי חרדי וחילוני, את החילוני הכניסו ואת החרדי לא הכניסו במשך שעה ארוכה. אז שלא יהיו תירוצים שאנחנו אוהבים לבכות".

עוד טען חבר הכנסת בדבריו כי "יותר משליש ממטופלי שיבא הם אנשים חרדים", כשהוא מספר כי "אתמול הלכתי לשטח ונפגשתי עם מנכ"ל בית החולים והוא יזם את הפגישה, הבאנו לו את הסיפורים והוא לא יכל לעמוד בפני זה, הסיפור לא התחיל בגל הזה, אלא בגל הראשון. הוא ידע מזה ואמר שעושים תוכנית אבל המצב נשאר אותו דבר", כשהוא דורש לעלות את הנושא בפני הוועדה לפניות הציבור.

במענה לטענות, עלה להשיב סגן שר הבריאות יואב קיש מהליכוד שעדכן כי במשרד הבריאות פתחו בבדיקה מעמיקה בנושא אפליית בית החולים כלפי הציבור החרדי,  "אני שמח על דבריך שמנכ"ל שיבא נפגש איתך ואמר שהולך לתקן, אנחנו בתקופה מאוד מאתגרת שנגיף הקורונה מציב לנו אתגרים, בסוף לנגד עניינו זה הטיפול בחמלה, פרידה מיקירים זו זכות בסיסית וחובה להגן על האזרח".

סגן השר הוסיף ובישר כי "בימים אלה משרד הבריאות יפרסם נוהל עבור מחלימי הקוורנה והרב פירר מקדם את הנושא הזה שהם ישהו לצד חולי קורונה. יש נוהל להיפרד מיקירים וזה דורש מיגון רחב כדי להימנע מהדבקה".

סגן השר קיש אף ציטט את תשובת בית החולים שיבא שנשלחה במענה לפתיחת הבדיקה, שם הבהירו כי, "החרדים זוכים ליחס של כבוד בשיבא ודואג להם לארוחות שבת, וכן הרחיב את בית הכנסת לטובת המגזר", הוא ציטט את תשובת בית החולים כי ההחלטות מתקבלות על בסיס רפואי וכי לטענתם זה "לא קשור למגזר או לחזות, מי שנפגע זה לא בכוונת מכוון ומתנצלים על כך, מחויבים לשרת את המענה למטופלים".

חבר הכנסת יוסי טייב מש"ס אמר בדיון: "הייתי מציע שבמקום שסתום צריך לטפל בשורש הבעיה שהיא ההסתה בתקשורת". לדבריו, "לא ייתכן שבמדינה יהודית ניתן יד לדבר הזה, צריך לקרוא לתקשורת לשים סוף לזה שלא להציג, לא את החרדים ולא את הערבים כמפיצי קורונה בצורה כזו או אחרת".

 

אליהו חסיד יואב קיש בית חולים שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד